Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Има индикации за теч на гориво и пушек преди катастрофата на “Струма“

5 коментара
Виолета Комитова, снимка БГНЕС

На 300 метра преди трагичиния инцидент на магистрала “Струма“ с македонския автобусима индикации за теч на гориво и пушек, каза регионалният министър Виолета Комитова в интервю за Нова тв. Тя обясни, че скоростта не е основната причина за катастрофата с 45 жертви.

Преди няколко дни шефът на Националната следствена служба Борислав Сарафов обяви, че мантинелата, отделяща паркинга за почивка от пътното платно на магистрала "Струма", е опасна за движението и вероятно е спомогнала за тежката катастрофа. Именно в тази мантинела е бил първият ударна автобуса.

Твърде вероятно е маркировката и мантинелата да са объркали шофьора на автобуса, заявии водещият делото следовател. Той вероятно се е заблудил и е опитал да завие надясно, а когато е осъзнал грешката, е било твърдо късно. Автобусът буквално се е нанизал върху разделителната мантинела и е отнесъл девет от колчетата ѝ. Последвало е движение наляво, при което се е ударил в съседната мантинела и е спрял там.

Предполага се, че тогава е започнал пожарът, но това все още се уточнява. Към момента разследващите нямат обяснение за интензивното горене, защото на място не са намерени никакви други запалими вещества освен обичайните - гориво и масло.

Автомобилният състезател Димитър Илиев изказа тезата, че шофьорът на катастрофиралия автобус вероятно е решил, че в участъка има и трето платно и, спазвайки правилата, е решил да се престрои в най-дясната лента. Въпросното място за почивка бе сигнализирано само с един знак за чешма, който бе паднал и втори - за отбивка, който обаче е на сантиметри преди на мантинелата отдясно.

Сега Комитоване успя да отговори дали знакътза чешма е паднал, както и дали се проверява качеството на светлоотразителите на мантинелата, които "може би не се почистват и се износват".

"Някои ни внушиха, че катастрофата е станала заради липсата на боя по маркировката", каза Комитова, а след това отново обясни, че фирмите, наети през април да подновят маркировката, са положили само средната осева линия.

Обществената поръчка е за 1.2 млн. лева за 60 км. подновяване на маркировката, като фирмите вече два пъти са санкционирани, но сега не могат да работят, защото времето не позволява.

Комитова информира, че мантинелата в участъка е по норма от 2002 г., като сравни такива участъци с панелните блокове, които не отговарят на настоящите противоземетръсни изисквания, но това не означава, че жилищата ще се преправят с повече арматура.

Служебният министър обобщи, че трябва да се направи инспекция на цялата пътна инфраструктура, която е 20 хил. км, да се очертаят рисковите места и приоритетно да се предвидят за ремонтиране.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. васил
    #5

    от кога разни архитекти коментират ситуации , които са от компетентността на инж. пътно строителство към ИСИ - софия най-тежкия инжинерен вуз с изключение на артистите от архитектурата

  2. полк. Дрангов
    #4

    Строителната Баба Яга!

  3. Димитър Мавров
    #3
    Отговор на коментар #2

    За първи път от толкова години ми харесва твой коментар,Мони.

  4. Мони Монев Тиранофоб
    #2

    Предвид пък, че участъкът е строен със средства от #ЕС, дали г-жа Кьовеши няма да се заинтересува от казуса и най- после някой висш чиновник да понесе отговорност за това (поредно) безхаберие?!

  5. васил
    #1

    тая господжа няма проблеми с магистрали и шосета , метлата и преминава без проблеми навсякъде

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.