Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Има ли срутване на магистрала "Хемус" край Търговище?

Според вътрешния министър - да, пътната агенция говори за деформации

19 коментара
Има ли срутване на магистрала "Хемус" край Търговище?

Има ли струтване на магистрала "Хемус" край Търговище - информацията по случая е противоречива.


Снимка: Мая Манолова

Първо силовият вътрешен министър Бойко Рашков обяви, че участък от 600 метра от магистралата се е срутил. Според документ на МВР Търговище, публикуван във Фейсбук профила на Мая Манолова, става въпрос за преизграждане на мост в участък от 60 метра.

По-късно шефът на Областното пътно управление в Търговище обясни, че се работи по отстраняване на дефект. Строителят посочи, че става въпрос за отводняване на колоните на мост край село Черенча. Няма срутване на магистралата, а деформации в строящ се участък, отговориха от агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на запитване на Mediapool.

Става въпрос за строителството на участъка от магистрала "Хемус" между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово". Той се строи от август 2018 г. и трябваше да е готов през пролетта на 2020 г., но се бави по вина на държавата - неприключили отчуждителни процедури и археологически разкопки. Така след няколко удължавания участъкът би трябва да бъде пуснат в експлоатация през ноември 2021 г.

Строител на обекта е ДЗЗД "Хемус 16320". Дружеството е избрано с обществена поръчка, а не с инхаус възлагане. Договорът за 16-те километра магистрала е за 143.7 млн. лв. с ДДС. В обединението влизат фирмите "Инфра експерт", "Пътинженерингстрой-Т", "Автомагистрали - Черно море" и Трансконсулт-22".

Бойко Рашков със "свежа" новина

По време на пресконференцията за злоупотребите с магистрала "Хемус" вътрешният министър Бойко Рашков заяви, че има "свежа" новина.

Преди няколко часа участък от около 600 метра на магистралата край Търговище се е срутил. Това е същата отсечка, която Борисов инспектирана наскоро, каза Рашков.

"В момента тази насипна част на магистралата се изгребва от тежки машини", заяви вътрешният министър. Той попита кой ще поеме отговорност за предстоящия ремонт.

Министърът допълни, че процедурата "инхаус", измислена от правителството на ГЕРБ, предвиждала пълна безотговорност на строителите и затова се налагало от бюджета да се плаща по няколко пъти за едно и също нещо.

Конкретният участък обаче е единственият, от тези които са в строеж, без инхаус възлагане, а с обществена поръчка.

Преизграждането на моста тече от около месец

Ремонтните дейности по преизграждането на моста се осъществяват от около 1 месец, става ясно от публикуваното писмо на МВР Търговище в профила на Мая Манолова.

В него е посочено, че в момента се търси причината за възникналия проблем и несъвършенствата на пътната конструкция, които по всяка вероятност се дължат на силни подпочвени води, оказващи влияние върху пътното тяло, наложили събарянето и новото му изграждане поради деформации на моста. Това е заявил в телефонен разговор инж. Свилен Георгиев, ръководител на обекта от страна на "Автомагистрали Черно море".

Пътен шеф: Няма срутване, отстранява се дефект

Работи се по отстраняването на дефект на строежа на магистрала "Хемус" край шуменското село Черенча, съобщи за БТА директорът на Областно пътно управление в Търговище Марчо Марчев.

По думите му днес са направени снимки и обследване, за да се изяснят причините. Кадрите ще бъдат изпратени на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), която като инвеститор трябва да следи за изпълнението на задачите, поясни Марчев.


Снимка: Мая Манолова

Изпълнителят: Отводняваме участък от високи подпочвени води

На магистрала "Хемус" около село Черенча, се извършват единствено отводнителни мероприятия, каза пред репортер на БТА Асен Тодоров, ръководител обекта, където се извършват отводненията. Този участък се прави от фирма "Автомагистрали - Черно море". Това е компанията, чиито служители протестираха няколко пъти на жълтите павета в София и пред МРРБ с искане държавата да им изплати свършената работа по ремонта на магистрала "Тракия".

"Няма срутвания на магистрала "Хемус". След моста край село Черенча работят два багера, които отводняват насип. Става въпрос за допълнителни мероприятия по отводняването, защото се оказа, че в участъка има високи подпочвени води", каза Асен Тодоров.

По думите му в момента се отстранява единствено насипа, за да се извършат необходимите отводнителни мероприятия и не се прави нищо друго. Тодоров посочи, че обектът е в строеж и не е пуснат в експлоатация.

Всичко по трасето е изградено, има си сертифицирани и подписани документи от проектант и от строителния надзор, всяка една дейност е приета.

"С течение на времето се видя, че в участъка има проблем с високите подпочвени води и за да не се компрометира се прие решение - да се извършат допълнителни отводнителни мероприятия", каза Тодоров.

АПИ: Допълнителните дейности са за сметка на изпълнителя

На изграждащия се участък между Буховци и Белокопитово са установени деформации в насипното тяло в района на 318-ти км, след мостовото съоръжение край село Черенча, се казва в отговора на АПИ до Mediapool.

В него е посочено, че са предприети инженерно-технически действия.

Допълнително възникналите дейности са за сметка на изпълнителя, казват от АПИ.

Участъкът е строителен обект и не е въвеждан в експлоатация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Филка Русофилка
    #19

    „Чecт“ пpaви нa кoмун.-глaвaнaкa зa лъжитe и инcинуaциитe oт пpeдизбopния щaб нa пpocкубaния лeшoяд, чe cъoбщaвa зa „cpутвaнeтo“ caмo нa „600 мeтpa“ oт лoт „Буxoвци-Бeлoкoпитoвo“. БиТиВи нaдлeжнo paзoбличи мoшeникa c видeo. Ocтaвaл дa ce изгpaди 46 м (нe 600) мocт, кoйтo дa cвъpжe двeтe чacти нa тpaceтo. Нacипът e бил изгpaдeн, нo пoявилитe ce пoдпoчвeни вoди мoжeли дa гo кoмпpoмeтиpaт. Фиpмaтa, cпeчeлилa oбщecтвeнaтa „нe-инxaуc“ пopъчкa, пpeди 1,5 мec. гo изгpeбaлa зa cвoя cмeткa, зa дa oтвoдни ocнoвитe. Oчaквa ce глaвaнaкът дa cъoбщи зa „cpутвaнe“ нa цял лoт, щoтo избopитe чукaт. :)

  2. bobyhranov
    #18

    Пълно малоумие, не се ли правят предварителни сондажи, някакво проучване на терена или идеята е да се гепи, па ако падне - падне... Важното е, че парата е усвоена/гепена.

  3. полк. Дрангов
    #17

    Работнически Медиапул. Колкото хотелите на Костов, толкова и банка на ББ. Вервайте! Цъкльо и Кокорчо ще ви оправят за 800 дни.

  4. Мони Монев Тиранофоб
    #16

    Колю Фичето спасява от разрушение катедралата „Св. Богородица” в Париж – гордостта на цяла Франция. (на френски: Notre-Dame de Paris)

  5. .text
    #15

    Нормално за ГЕРБ/ДПС постройка. Ако не се срине, ще падне :) Нищо неочаквано.

  6. Уиуенце, пак ли тебе нарочиха мила, да пишеш за милиционерските простотии на Чибу Рашков!!!

  7. rusonefil
    #13
    Отговор на коментар #5

    Глупости. Нито още стои, нито е бил в Европа, нито строенето по негово време има нещо общо със строенето днес. Но показателно е нивото на ченгетата рашковци и решетниковци тиражиращи подобни глупости.

  8. rusonefil
    #12

    Това е третата тема за магистрали днес. Т.нар. журналисти от Работнически Медиапул не се усещат, че с тази фиксация в магистралите вместо да омаловажават значението им, което очевидно ерпоръчката, която изпълняват, постигат точно обратното.

  9. Коментарът е изтрит, защото не е по темата на статията.
    #11
  10. beyond_the_frame
    #10
    Отговор на коментар #4

    Ако публикуват 2 снимки х 4к, ще чакаш да отвориш страницата близо минута на 4G мрежа. Затова са 800х600

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.