Има промени в полетите от и до Великобритания заради обилния снеговалеж

Има промени в полетите от и до Великобритания заради обилния снеговалеж

Летищата на британските градове Бирмингам и Уест Мидландс, както и лондонското Лутън бяха затворени в неделя заради обилния снеговалеж в страната, предаде специализираният портал Airlive, цитиран от БГНЕС.

Според него аерогарите в Амстердам, Женева, Франкфурт и лондонските Хийтроу и Станстед имат ограничени полети поради лошите атмосферни условия.

Снеговалежът предизвика спирането на част от метростанциите в британската столица, проблеми със спортните събития и задръствания по пътищата на острова.

Вследствие на усложнената метеорологична ситуация във Великобритания и паднал снеговалеж на летище Лутън в Лондон са отменени или отложени по-голяма част от полетите, съобщиха и от българското външно министерство.

От летището съветват пътуващите да проверяват актуална информация за своите полети със съответната авиокомпания, както и да предвиждат допълнително време за пътуването си до летището поради усложнена обстановка по пътищата.

Отменени или закъсняващи полети има и от летище Станстед, което се намира на север от Лондон.

На летище Гатуик, намиращо се на юг от Лондон, полетите се изпълняват съгласно разписанието.

На летище Хийтроу има отменени полети до градове в северната част на Великобритания, където метеорологичните условия са по-тежки.

Посолството на Република България в Лондон следи обстановката, като препоръчва на българските граждани да проверяват статута на полета си с авиокомпанията, както и официалната информация за съответното летище, казаха още от МВнР.

Авиокомпаниите трябва да осигурят храна и напитки на пътниците, когато полетът им закъснява или е анулиран заради метеорологични условия, припомни в предаването "Хора, пътища, автомобили" на БНР ръководителят на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов. Ако полетът се извърши на следващия ден, нощувката също е за сметка на авиокомпанията.

При проблеми с полета заради лоши метеорологични условия като обилен снеговалеж, пътникът няма право на обезщетение. "Ако закъснението надхвърли пет часа, пътникът има право да се откаже от полета, при което авиокомпанията трябва да му възстанови цената на билета, без никакви уговорки", каза обаче Николов.

Има ситуации, в които авиокомпаниите не успяват да осигурят необходимата грижа за пътника, допълни Богомил Николов и обясни какво може да се направи. "Трябва да си пазим бележките за хранене и напитки или, ако се наложи да отидем сами да си намерим хотел, пак трябва да вземем документ, като впоследствие можем да го представим пред авиокомпанията и тя да ни го осребри", посъветва Николов.

Споделяне
Още от България