Индонезия прекрати покупките на руския авиолайнер Sukhoi Superjet-100 (SSJ-100) до изясняване причините за катастрофата с тази машина по време на демонстрационен полет именно в Индонезия, съобщи РИА Новости, цитирайки агента на индонезийската посредническа компания PT Sky Aviation Тримарг Рекатам. Местната компания "Картика Еърлайнс" ( Kartika Airlines) има поръчка на 30 самолета, първите от които трябваше да пристигнат през август.
Инцидентът със Сухой Суперджет-100 стана в сряда, когато машината изчезна от радарите в индонезийския район Богор на около 100-120 км от Джакарта и местоположението ѝ бе неизвестно часове наред. В четвъртък спасителните екипи откриха останките на самолета в района на планина Салак в провинция Западна Ява. Според разследващите самолетът вероятно се е разбил в склоновете на вулкан при лоша видимост.
Не е оцелял нито един от 45-те души на борда – осем руснаци екипаж, американец, французин и индонезийци, сред които бизнесмени и журналисти. не е оцелял. Транспортирането на техните останки ще започне в петък.
Катастрофата е станала при завръщането на самолета. Представители на индонезийския контрол на въздушното движение разказаха, че пилотите са поискали разрешение за кацане от 3000 на 1000 метра. На височина от около 2000 метра самолетът изведнъж изчезнал от радарите. Преди това екипажът не е съобщавал за проблеми.
След като хеликоптерите откриха предполагаемото място на инцидента, на спасителите им трябваха пет часа, за да стигнат мястото заради труднодостъпния терен.
Президентът на Русия Владимир Путин нареди руски представители да вземат активно участие в разследването на причините за катастрофата, а премиерът Дмитрий Медведев на свой ред създаде съответната комисия, начело със заместник-министъра на промишлеността и търговията Юрий Слюсар.
Предстои следователите да изяснят не само причините за катастрофата, но и виновните лица, включително юридическите, към които в бъдеще роднините на загиналите да предявяват искове за причиняване на смъртта на близките им.
Предстои да се установи как е бил подготвен екипажът за полета, техническото състояние на машината преди тръгването ѝ за демо тура от Русия и как е бил подготвен самолетът непосредствено преди злополучния полет. Ще се проверява и техническият персонал, имал достъп до лайнера.
През последното десетилетие в близост до планината Салак е имало 7 самолетни катастрофи, при които са загинали общо 36 души.
SSJ-100 е първият изцяло нов руски пътнически самолет, разработен в последните 20 години след разпадането на бившия СССР. Той е съвместен проект с американската Boeing, италианската Finmeccanica и френските Thales и Safran.
Предвидено бе "Сухой суперджет" да посети шест държави, в които да извърши демонстрационни полети. Преди Индонезия маршрутът му включваше Казахстан, Пакистан и Мианма, а след това трябваше да замине за Лаос и Виетнам.
Първият си полет "Superjet" извърши на 19 май 2008 година. На 19 април т. г. първият сериен самолет от този тип бе предаден на арменската авиокомпания "Армавиа".
Основен купувач на SSJ-100 е руският национален превозвач "Аерофлот". Компанията планира да закупи 30 такива самолети. "Сухой" има 170 поръчки за този тип самолет и се надява да произведе около 1000 суперджета, главно за чужди пазари.
Русия се надяваше, че този модел, предназначен за полети на близки и средни разстояния, който е първият нов граждански самолет, разработен в Русия след рухването на Съветския съюз, ще ѝ помогне да пробие на международните пазари, където господстват "Боинг" и "Еърбъс".
"Катастрофата няма да предизвика масово отказване на поръчки", заяви Борис Рибак, шеф на консултантската компания "Инфомост", цитиран от руските медии.
Той припомни, че проектът "Сухой суперджет" има сериозна политическа подкрепа, включително за продажбите".
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
30 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Вярно е, 29. Русия e една катастрофална в технологично отношение страна от третия свят, суровинен донор на развитите държави тръгнала да се зъби на света с остарели с десетилетия оръжия / отново по крадени технологии /. По думите на бивш германски канцлер "Горна Волта с ракети"
28, не се "О"чудвай. Русия е много назад и във военно отношение - изостава зад водещите с 50-60 години. Това го признава и руската академия за военни науки - Извадка от статия на доц. д-р Румен Кънчев, политолог, изследователските му интереси са фокусирани в областта на геостратегията и геополитиката и въпросите на международната сигурност. "Всъщност необходимо е да се подчертае, че преобладаващата част от руски, американски и европейски експерти и стратези са единодушни относно следното: 1) въпреки …
енергийния подем на руската икономика, Русия изостава от водещите европейски икономики с около двадесет години; 2) това изoставане от САЩ е над тридесет години, а според експертите на кремъл дори и повече; 3) геостратегическата мощ на САЩ е такава, че през следващите 40-50 години, ако Америка не допусне сериозни външнополитически грешки от типа на войната в Ирак, САЩ ще продължат да бъдат най-мощната във военно-икономическо отношение страна в света, световното военно стратегическо превъзходство на САЩ ще продължи да бъде централна геостратегическа реалност в геополитиката през първата половина на ХХI век; 4) превръщането на ЕС през следващите години в равностоен геостратегически партньор на САЩ усилва допълнително силата на демокрацията; 5) военното изоставане на Русия от САЩ е най-потискащо за днешния политически елит в Русия. Това признават самите руснаци. В доклад пред руската академия за военни науки през декември 2007 г. Командващия руските ВВС генерал Зелин посочва, че „днешното състояние на елементите на системата на въздушно-космическа отбрана (ВКО) на Русия е критично..."
Много малко страни /главно изостанали/ купуват руски боклуци. Очудва ме, че Индонезия си е позволила по-евтиното и по-несигурното, но вече се е коригирала. Не забравяйте, че Москвич не е кола, а начин на мислене! Колата е само едно от проявленията на това мислене! Трябва да започнем пролетно почистване на съветските останки у нас и около нас /психически и физически/ - - http://www.change.org/petitions/-26
Поп Грую, ти някога виждал ли си самолет, освен по ТВ за да си изказваш "компетентното" мнение???
За да ти стане по-ясна картинката ти предлагам да видиш това филмче на Discovery. Ще ти отнеме само 5.52 мин.от ценното време. Обърни внимание на това, което се казва след 5.10мин.
а именно, специално за теб ще цитирам автора -"...по време на демонстрацията на Су-37, летеца изпитател е предложил на свойте колеги ( става въпрос за колегите му с ф-22 Раптор, Еврофайтър Тайфун, Грипен и тем подобни)да …
проведат учебен въздушен бой. Желаещи да приемат предложението не се намерили.
Но защо???? Защо се плащат да проведат учебен въздушен бой с самолет поколение 4 . Та те са 5 поколение. И са не в проценти, а в пъти по-скъпи.
Поп Грую, когато фактите говорят и боговете мълчат.
Ето и линк на всички който "плюят" по КОМПАНИЯ СУХОЙ
http://www.youtube.com/watch?v=_VOFdXO929Q
И обърнете внимание, че това е от предаване на Discovery и няма как да е Кремълска пропаганда.
Поп Грую, и ти дай малко по-полека с декларациите кое е лъжа и кое - не.Кремълска пропаганда, казваш, но очевидно само на тебе не е известно, че въпросния f-104 е един от най-неудачните американски самолети.А и не само ти си бил в казарма, ходил си на учения и си виждал руско/съветско оръжие.Мислиш си, че много си видял, но или си пропуснал очевАдното, или нарочно не го споменаваш, защото противоречи на тезата ти.А това автоматично праща всичко, написано от тебе, в категорията "кремълска пропаганда".
Това е то пазарната икономика. Една две или много повече мръсни операцийки и пазарът се преподрежда.
От поп Грую
до
Анонимник № 22,
А по-полека с кремълската пропаганда за "загубени в мирно време 270 американски изтребителя "Старфайтър" от западногерманските ВВС "Луфтвафе" .ПЪЛНА ЛЪЖА !
Тези неща ги пишеха по нашите вестници,радио и телевизия през 60 -те години ,като всички загуби по време на бойни маневри на НАТО се умножаваха по 100 .
Не се съобщаваха загубите на нашите и съветските войски по време на съвместни учения.
Поне на тези ,в които аз като войник съм участвал ,само в нашия полк …
загина един свързочник от калпав свързочен автомобил с радиостанция ,качена на шаси на ЗиЛ .
А по време на пробната мобилизация на врачанския танков полк(тогава бях запас в ШЗО "Хр.Ботев") от парковете успяха да излазят по тревога едва 20% от машините .
Съветската/руската военна техника е хубава само на снимки и в пропагандни статии на руската пропаганда машина,където се съобщават всякакви параметри и се правят пропагандни сравнеия ,които венаги са с огромни предимства за руско/съветското оръжие .
Но хайде да не се връщаме толкова назад ,да вземем пропагандната кампания при пускането на съветската GPS система "ГЛОНАС",която се появи след 30 годишно копиране и крадене от руснаците.
В прессъобщенията за нея се правех такива сравнеия,че всеки идот би зарязал американската и европейските системи и би се закачил за руската .Е да ама и чак такива идиоти не се намериха .
"Искам да подсетя....че авиокатастрофите нямат .... принадлежност. ..само Луфтвафе губи в мирно време...произведения в САЩ..." Или искаш, или не искаш. Не се разкрачвай толкова в предпочитанията. Ако имаш документи за натиска, публикувай ги. Иначе си дрънкаме на кухо.
Искам да подсетя уважаемите "авиоспециалисти", а именно-поп Грую, tim и Анонимен, че авиокатастрофите нямат цвят, пол, политическа и расова принадлежност. Ще ви напомня, че само Луфтвафе губи в мирно време 270 (произведени в САЩ) F-104 Старфайтър, който си спечелва прозвището "летящия ковчег". Представяте ли си какво значи загуба на 270 ДВЕСТА И СЕДЕМДЕСЕТ самолета ??????? И...нали не мислите че Луфтвафе купува F-104 Старфайтър без политически натиск.
Според съобщението ,руският самолет е правил демонстрационен полет сутринта на същия ден. Самолетът е бил в "пълна изправност"(това преведено на езика на руснаците ,може би не е същото ,което си мислят западняците ,но нейсе) Съдейки по моя опит в един критичен полет от Тбилиси за Виена ,миа вероятност самолътът да не е бил дозареден с гориво за втория полет . Няма причина ,от гледна точка на аеродинамиката на един самолет ,той да се забоде надолу като пирон ,освен спирането и на двата двигателя .Без да има някакви взривове,пожари и т.н.