"Информационно обслужване" с рекордна печалба от пет години насам

"Информационно обслужване" с рекордна печалба от пет години насам

Държавното дружество "Информационно обслужване" е реализирало приходи от 21.3 млн. лв. и печалба от 1.7 млн. лв. през 2015 г. Това е най-добрият му финансов резултат за последните пет години, съобщи Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на чието подчинение е компанията.

Отчетен е ръст на приходите от 35% в сравнение с 2012 г., 11% спрямо 2013 г. и 4% спрямо 2014 г.

Значителното увеличение на финансовите показатели е резултат на привлечени нови клиенти и редица мерки за намаляване на разходите, обучения и квалификация на служителите, е посочено в съобщението.

Сред новите проекти на дружеството са създаването на електронен регистър за българско гражданство за Министерство на правосъдието, на информационна система за контрол на дейността и приходите за Държавната комисия по хазарта, както и за машинно гласуване за избор на орган на управление на Камарата на частните съдебни изпълнители и др.

Разработена е и система за издаване на билети и карти, включително и онлайн за БДЖ, която предстои да бъде внедрена през 2016 г.

"Информационно обслужване" е първата компания, издаваща електронни подписи у нас, която свали трайно цените за услугата и въведе издаване и подновяване на електронен подпис с валидност 3 години.

В резултат на това цената на електронен подпис за физически лица StampIt е 12 лв, която е наполовина по-ниска от 2014 г. Реализираните продажби на е-подписи на компанията за 2015 г. бележат ръст в сравнение с 2014 г. с 16%. Броят на издадените и подновени електронни подписи през миналата година е нараснал с 23%.

От началото на 2015 г. са предприети мерки по намаляване на основни разходи, свързани с оптимизиране на административния екип на компанията. С 50% са намалели разходите за гориво и поддръжка на автомобилния парк, а с една пета тези за консумативи и канцеларски материали.

Част от спестените средства са реинвестирани за модернизиране на работната среда. Обновено е технологичното оборудване. и са създадени два нови центъра за данни, което повишава значително обема и качеството на предоставяните от компанията услуги.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?