Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Инфраструктурно строителство" ще обнови гара "Подуяне" за близо 3 млн. лв.

За 15 месеца гарата трябва да бъде превърната в национална забележителност

0 коментара
"Инфраструктурно строителство" ще обнови гара "Подуяне" за близо 3 млн. лв.

Започна реконструкцията на софийската гара "Подуяне", която е част от културно-историческо наследство на България.

Железопътната гара в Подуяне е една от първите построени в София през 1930 г. и до този момент там не е правен основен ремонт, каза министърът на транспорта Росен Желязков при символичната първа копка на обекта.

"Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", добави Желязков.

Реконструкцията на гаров комплекс "Подуяне" ще бъде изпълнена от "Инфраструктурно строителство" АД. Компанията спечели обществената поръчка с максимален резултат от 100 точки и цена от 2.9 млн. лв. без ДДС.

Строителният надзор ще бъде осъществяван от "ИКюИ Контрол" ООД. Те спечелиха поръчката за надзор на трите гари "Подуяне", "Искър" и "Казичане" с цена от 185 600 лв. без ДДС.


Така изглежда гара "Подуяне"  в момента

Гаровият комплекс "Подуяне" е част от жп линията София-Пловдив, която е най-натоварената в страната. Броят на пристигащите и заминаващи пътници по това направление е 1.4 милиона за 2017 г., посочиха от транспортното министерство.

Реконструкцията на гарата включва пълно обновяване на приемното здание, нови енергоефективни, високотехнологични модерни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на елементи на сградата.

Финансирането се осигурява от оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г.

Транспортният министър предупреди изпълнителят, че ремонтът стриктно ще се следи от гражданите.

"Гражданското общество вече е изключително взискателно при изпълнението на всички инфраструктурни обекти, тогава когато е ангажиран обществен ресурс. Самият надзор на обекта ще бъде не само от страна на възложителя, но и от страна на гражданите. Това е и моето изискване към изпълнителя – да бъде стриктен, внимателен, коректен, за да може да се гордее с реконструкцията на този обект", каза Желязков.


Така трябва да изглежда гарата след обновяването ѝ


Той информира, че предстои да започнат ремонтни дейности в още няколко гари в страната, сред които са Искър, Карнобат, Нова Загора. Ще бъдат изградени и две изцяло нови гари в Обеля и Костенец.

Росен Желязков очаква през следващите 10-15 години железопътният транспорт да се превърне в основен. Той посочи, че такава е европейската тенденция за развитие на сектора.

"Европа, а и целият свят, инвестира в железопътната инфраструктура и транспорт. Това е по-евтин, по-удобен, по-целесъобразен и екологичен транспорт, така че ние трябва да продължим да поддържаме инфраструктурата и да я модернизираме", каза още Желязков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.