"Инфраструктурно строителство" ще обнови гара "Подуяне" за близо 3 млн. лв.

За 15 месеца гарата трябва да бъде превърната в национална забележителност

"Инфраструктурно строителство" ще обнови гара "Подуяне" за близо 3 млн. лв.

Започна реконструкцията на софийската гара "Подуяне", която е част от културно-историческо наследство на България.

Железопътната гара в Подуяне е една от първите построени в София през 1930 г. и до този момент там не е правен основен ремонт, каза министърът на транспорта Росен Желязков при символичната първа копка на обекта.

"Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", добави Желязков.

Реконструкцията на гаров комплекс "Подуяне" ще бъде изпълнена от "Инфраструктурно строителство" АД. Компанията спечели обществената поръчка с максимален резултат от 100 точки и цена от 2.9 млн. лв. без ДДС.

Строителният надзор ще бъде осъществяван от "ИКюИ Контрол" ООД. Те спечелиха поръчката за надзор на трите гари "Подуяне", "Искър" и "Казичане" с цена от 185 600 лв. без ДДС.


Така изглежда гара "Подуяне"  в момента

Гаровият комплекс "Подуяне" е част от жп линията София-Пловдив, която е най-натоварената в страната. Броят на пристигащите и заминаващи пътници по това направление е 1.4 милиона за 2017 г., посочиха от транспортното министерство.

Реконструкцията на гарата включва пълно обновяване на приемното здание, нови енергоефективни, високотехнологични модерни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на елементи на сградата.

Финансирането се осигурява от оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г.

Транспортният министър предупреди изпълнителят, че ремонтът стриктно ще се следи от гражданите.

"Гражданското общество вече е изключително взискателно при изпълнението на всички инфраструктурни обекти, тогава когато е ангажиран обществен ресурс. Самият надзор на обекта ще бъде не само от страна на възложителя, но и от страна на гражданите. Това е и моето изискване към изпълнителя – да бъде стриктен, внимателен, коректен, за да може да се гордее с реконструкцията на този обект", каза Желязков.


Така трябва да изглежда гарата след обновяването ѝ


Той информира, че предстои да започнат ремонтни дейности в още няколко гари в страната, сред които са Искър, Карнобат, Нова Загора. Ще бъдат изградени и две изцяло нови гари в Обеля и Костенец.

Росен Желязков очаква през следващите 10-15 години железопътният транспорт да се превърне в основен. Той посочи, че такава е европейската тенденция за развитие на сектора.

"Европа, а и целият свят, инвестира в железопътната инфраструктура и транспорт. Това е по-евтин, по-удобен, по-целесъобразен и екологичен транспорт, така че ние трябва да продължим да поддържаме инфраструктурата и да я модернизираме", каза още Желязков.

Споделяне

Още от Бизнес