Иновативни и облачни услуги вдигат печалбата на А1

Иновативни и облачни услуги вдигат печалбата на А1

Ръст на приходите и печалбата през 2018 г. благодарение на иновативнитге и облачните услуги, отчете най-големият телеком у нас А1 в сряда

Операторът съобщи, че подобрява всички свои основни финансови показатели за трета поредна година. Приходите са се увеличили с 3.5% до 446.2 млн. евро спрямо 2017 г. С 3.1 на ста е нараснал средният приход от абонат до 5.6 евро месечно.  Повишението на печалбата преди данъци, облагане и амортизация е с 6.1% до 138 млн. евро,

Положителните резултати се дължат на увеличение както на приходите от фиксирани услуги с 12.1% до 103.1 млн. евро, така и на по-високи приходи в мобилния сегмент с 0.7% до 268.8 млн. евро и от продажбите на устройства, които нарастват с 12.1% до 66.5 млн. евро.

Причините за ръста на приходите при фиксираните услуги са повишените продажби на цялостни корпоративни ICT и cloud базирани решения, и по-голямото търсене на допълнителни услуги от настоящи клиенти. В допълнение спортните канали MAX Sport също растат като приходоизточник заради добавянето на редица важни първенства в портфолиото си като УЕФА Шампионска лига, испанската Ла Лига и италианското Калчо и влияят положително върху средния приход от фиксирана линия и броя клиенти на фиксирани услуги на А1.

Ръстът в приходите от мобилни услуги се дължи главно на по-голям брой бизнес клиенти, както и на стартирането на редица иновативни продукти за българския пазар през 2018 година като приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталния портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта, които спомогнаха за диверсифицирането на приходите на компанията, отчита операторът.
 
Приходите от устройства се увеличават благодарение главно на повишение на средната стойност на продадените устройства заради продължаващия тренд за все по-голямо търсене на смартфони, както и на по-ниски нива на субсидии през годината.

Общият брой клиенти на договор за мобилни услуги остава стабилен с увеличение от 0.1% до над 3.5 милиона. Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10% до 429.1 хиляди заради продължаващия ефект от ограничението на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 1.1% до над 3.934 милиона.
 
Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2.4% през 2018 година до 1.03 милиона, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.

А1 отчита най-силен ръст на печалбата през последното тримечесие на годината – 18.2 на сто.

Разходите за амортизация на А1 се увеличават с 12.7% заради амортизацията на бранда Мтел при ребрандирането на компанията в средата на миналата година. Това доведе до негативна оперативна печалба преди данъци и такси (EBIT) от -105,1 млн. евро. Без да се взима предвид този счетоводен безкешов ефект, EBIT се увеличава със 175% спрямо 2017 година, посочват от компанията.

Споделяне

Още от Бизнес