Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Интелигентната" трафик система на магистрала "Струма" още я няма

АПИ отхвърли възможността катастрофата между Кресна и Сандански да е заради пътя

4 коментара
Сн. БГНЕС

Разследването за тежката верижна катастрофа на магистрала "Струма", при която един човек загина и 14 бяха ранени, още не е приключило. Агенция "Пътна инфраструктура" на практика отхвърли възможността инцидентът да е станал заради лоша сигнализация или проблеми на пътя.

В свое съобщение от сряда от ведомството дадоха съвети как се кара при мъгла и обясниха, че правят това "по повод опитите за пореден път да се хвърли вина за тежък пътен инцидент върху пътната инфраструктура и то на новоизградена отсечка, сигнализирана с пътни знаци и маркировка по всички правила на нормативната уредба". Предишният такъв "опит" беше при катастрофата с автобус на пътя край Своге, при която загинаха 20 души. Тогава се оказа, че новоремонтираната отсечка има проблеми, които я правят опасна, и се наложи спешен ремонт на ремонта.

Във вторник сутринта на новоизградения участък на магистрала "Струма" между Кресна и Сандански се сблъскаха близо 30 коли, един човек загина, а много бяха ранени. Инцидентът е станал по време, когато в района е имало гъста мъгла.

Отсечката от магистралата беше открита през декември 2018 г. и тогава властите обясниха, че тя е оборудвана с интелигентна транспортна система, която включва броячи на колите, датчици за тежестта им, видеонаблюдение, информационни табла, както и метеорологични станции. Данните от тях трябва да се използват, за да се предупреждават шофьорите за рискове като мъгла, сняг, дъжд, заледяване, да се изпраща техника за почистване и дори да се пренасочва трафикът. Във вторник обаче на таблото в участъка между Кресна и Сандански предупреждение за мъгла не е имало.

В съобщението на АПИ от сряда се казва, че в този участък действително има такава интелигентна транспортна система и тя "ще продължи да се надгражда" с изграждането на магистралата.

От съобщението става ясно още, че датчиците за метеорологичните условия реално не са свързани с обещания контролен център за управление на трафика, тъй като такъв не съществува. За него се говори в бъдеще време и се казва, че той трябвало да се прави, когато се построи и отсечката от "Струма" между Благоевград и Крупник, понеже е част от договора за този участък.

Все пак пътната агенция решила да направи "временен контролен център" в областното пътно управление в Благоевград. Не е ясно кога е взето това решение и кога центърът ще е факт.

Според очевидци катастрофата край Сандански се случва в момент, когато за секунди видимостта станала по-малко от 5 метра и няколко коли влизат с висока скорост в непрогледен участък от пътя, който освен това бил хлъзгав. Два тира рязко са намалили скоростта, а в тях се удрят идващите отзад коли. Някои от шофьорите излизат и започват да сигнализират на пристигащите в мъглата автомобили. Сред тях е мъж, застанал на пътя с фенерче в ръка, който бива пометен от тир.

Прокуратурата е образувала две дела за инцидента - едното за смъртта на мъжа, а второто - за причиняване на множество травми по непредпазливост.

"Към настоящия момент е рано да се говори за първоначалните причини, довели до катастрофата", обяви в сряда говорителят на Националната следствена служба Мария Павлова, цитирана от "Фокус". Тя добави, че до момента освен оглед на мястото на инцидента, са разпитани и 32-ма участници в него, иззети като веществени доказателства са 14 от превозните средства, участвали в катастрофата, и е назначена експертиза на тахографските шайби на две от тях, за да се определи с каква скорост са се движели преди инцидента.

В съобщението на АПИ се казва, че при "гъста мъгла и намалена видимост шофьорите трябва да карат с по-ниска скорост, съобразена с метеорологичните условия, да спазват по-голяма дистанция и да не предприемат резки маневри, изпреварвания или внезапно спиране".

"Изключително внимателното шофиране при много слаба видимост е един от сигурните начини шофьорите да избегнат верижни катастрофи, каквито стават при мъгла и слаба видимост", пише още в съобщението.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Бивши комунисти НЯМА!
    #4

    "Хубаво е ама не е готово."

  2. марко василев
    #3

    Интелигентната трафик система за управление на България още я няма!

  3. Дядо ми Петър
    #2

    Де да беше само АПИ дето денонощно ни будалка и лъже, докато приятелчетата на ГРОБ крадат ли крадат (и се отчитат нагоре по веригата, естествено). Защо не, щом това е и единстваното занимание на КАПО ДИ ТУТИ КАПИ (освен когато не реже лентички за някое кръгово движение, разбира се).

  4. Ген. Иван Колев
    #1

    На границата сложили камери за наблюдение. На магистралата сложили интелигентна система с датчици, видеонаблюдение и информационни табла. Днес гуруто от Банкя рече, че ще бори контрабандата с горива като също инсталира видеонаблюдение. Абе, аланкоолу, тези системи имат само тогава смисъл, когато данните се събират на едно място, анализират се и въз основа на резултатите от анализа се предприемат действия. Такива системи са динамични и изискват съответната централизация и обработка на данни ПОСТОЯННО.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.