Инцидентът - нещастно стечение на обстоятелствата

Причините за инцидента от 13 февруари трябва да се търсят в нещастното стечение на обстоятелствата и по-точно в изключително лошото време, защото изрядността на "Хера" е извън съмнение, заявяват от Българската асоциация на корабните брокери и агенти (БАКБА), цитирана от БТА. В съобщението се изразява пълно несъгласие с общия тон на коментарите в медиите и изказваните тези. Още

Фирма "Провидънс Шипинг енд Трейдинг" ООД, менажирала кораба, е член на БАКБА от 2001 г., ползва се с много добър имидж в бранша и до момента не е давала поводи за съмнение в професионализма и законосъобразността на своята дейност по превозите по море, се посочва в съобщението.

Според членовете на асоциацията "търсенето на някакъв скандален или престъпен акт в конкретния случай е крайно неуместно, защото мореходността и сигурността на корабите подлежи на много строг мониторинг". Контролът над тях се упражнява не само от корабособственика, но и от редица независими инстанции, като Корабния регистър на държавата на флага, Класификационните дружества, Port State Control и т.н., се обяснява в съобщението.

От асоциацията са категорични, че съгласно новите изисквания за безопасност на корабоплаването (ISM Code), фирмата мениджър на кораба и самият кораб трябва да притежават съответно т. нар. Document of Compliance и Safety Management Certificate и без тези документи фирмата не може да извършва корабно менажиране и корабът не може да плава, а изискванията по издаването и режима на сертифициране са изключително високи и строги.

Опитите обяснение на случилото се да се търси чрез това кои са физическите лица - корабособственици или в начина на набиране на екипаж считаме за неуместни спекулации отдалечаващи обществената енергия и вниманието на специалистите от "Провидънс Шипинг енд Трейдинг" ООД от действителния проблем и възможността да се реагира максимално адекватно в настоящия момент, пишат от БАКБА.

Според декларацията, като се има предвид, че на кораба са плавали роднини и близки на ръководни представители на фирмата мениджър на кораба, подобни подозрения, че може да има каквито и да било действия или бездействия от страна на фирмата, увреждащи мореходността на кораба, звучат цинично.

Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?