Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Инвеститори от Румъния, Чехия и през "Ситибанк" искат БДЖ "Товарни превози"

9 коментара

За трима кандидате да купят БДЖ "Товарни превози" съобщи в петък министърът на транспорта Ивайло Московски пред журналисти. По думите му от Агенцията за приватизация потвърждават за фирми от Чехия и Румъния и "инвеститор през "Ситибанк".

Не стана ясно обаче дали кандидатите от Чехия и Румъния са предишните участници в първия опит за продажба на товарните преводи на закъсалия финансово железопътен превозвач, който се надява с приходите от приватизацията да погаси част от задълженията си по банкови кредити.

В спряната през лятото приватизационна процедура конкурсна документация купиха румънската "Груп Феровиар Ромън" (собственик на частната "Българска железопътна компания") и чешката "Адвансд уърлд транспорт", както и трима адвокати. Двамата жп превозвачи обаче не продължиха нататък в процедурата, а документи подаде единствено регистрираното в Кипър малко преди процедурата дружество "Дует реълуей България".

Това доведе до преоценка на активите на БДЖ "Товарни превози" и значително понижаване на критериите към стратегическите и финансовите кандидат-купувачи. Очакваната цена за дружеството сега е 100 млн. лв. със задължение на новия собственик да погаси 114 млн. лв. задължения на товарния железопътен превозвач.

Новият конкурс за приватизацията на дружеството бе обявен на 16 ноември, обвързващи оферти от кандидатите се очакват през март 2013 г.

"Основно със средствата от приватизацията на "Товарни превози" ще се плаща към кредиторите и облигационерите. За момента плащаме 1 млн. евро на месец от собствени средства на дружеството, което е недостатъчно", каза още Московски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Остават им само седем месеца управление и бързат да ликвидират (приватизират) каквото успеят. После Владимиров и Занчев ще операт пешкира, на че не си го заслужават...

  2. Анонимен
    #8

    Do dolnia idiot: "Ако можехте и въздуха да приватизирате......След вас -потоп.Елмрежа, ЖП, вода,летища, злато, ТЕЦ,земята ще надупчите с шисти ... " mi nali trjabva ot njakude da dojdat pari da ti plastat sozialnite pomosti i pensijata be durvo takova komunistiechko!! Shibanite komunisti 45 godini kradoha i nazinaliziraha, kude beshe ti togava be, ovchar takuv?! BG e na takova dredje zastoto ima murzelivi idioti kato teb, koito nisto ne rpavjat, a znajat samo da iskat - ti kolko danuzi si vnesul v bjudjeta parzal takuv?!

  3. Анонимен
    #7

    От къде идват тези средства ? Нали компанията е губеща или ще ми кажете, г-н Министър, че парите са от пътнически превози, където едвам кретат без субсидии от държавата? Затова влаковете са по 2-3 вагона, защото и за тях няма камоли да отделят средства за друго . Излиза май, че продавате работния кон на ваши хора те да го яздят , впрягат и доят. В БЪЛГАРИЯ всичко, което е печелившо, го преватизирате, а губещото го национализирате.Правите целия народ роб на вашите интереси и алчност, но рано или късно и от вас Господ ще поиска сметка за злодеянията ви.

  4. Анонимен
    #6

    Ако можехте и въздуха да приватизирате......След вас -потоп.Елмрежа, ЖП, вода,летища, злато, ТЕЦ,земята ще надупчите с шисти ... какво още , за да стане ясно , че на земята на Аспарух , Ботев и Левски остава да се забие табела "Територия". Да ви имам и демокрацията и демократичните ценности. После защо имало народен съд......защо имало Белене... Затуй, защото на хората до гуша им е дошло от мизерия.

  5. Анонимен
    #5

    смърф софийски извинявайте приватизацията беше 1999 2000 година

  6. Анонимен
    #4

    смърф софийски и като говорим за приватизация преди години исках да купя тръжни документи за едно приватизиращо се дружество 2009 -2010 ,та ме заплашваха,разпитваха и т,н, ама какво стана...нито имах жалките пари за които го приватизираха,нито имах куража да кандидатствам( говори се ,че са го купили роднините на луканов, както и черешовите градини в Столичани в повече- Панчарево)та потреса ми идва от 2009 година в централата на същата приватизирана фирма се намира Софийски административен съд-сграда приватизирана от държавата след няколко години пак се купува от държавата? корупция!мафия?

  7. Анонимен
    #3

    смърф софийски освен ,че познавам Манол,познавам и момчетата,дето ги бяха цанили за приватизация и на централата на БДЖ в центъра на София(предаде ги един общински съветник)та централата на железниците да обясним на несведущите е голема и до къщата музей на Иван Вазов до Раковска и Народния театър и бившата сграда на ДАНС

  8. Анонимен
    #2

    смърф софийски Приватизатията на спални вагони БДЖ на Манол Велев ,дето горкияго остреляха ,та самия приватизатор не знаеше, че има придобити имоти за без пари във всеки по голям град,а после БДЖ било в задължения...

  9. Анонимен
    #1

    а къде са кандидатите от албания, от занзибар и пемба, от батустан, ботсвана?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.