Инвестиционният фонд Opera Group купи българската агенция за визуална и интернет комуникация ilyan.com, съобщиха от компанията. Цената на сделката не се посочва.
Дигиталната агенция работи с фонда по съвместни проекти от 2008 г., като преговорите за присъединяване към групата са започнали през пролетта.
От 1 септември българското дружество вече е част от групата компании, собственост на Opera Group. Мултинационалният инвестиционен фонд е фокусиран главно върху компании в TMT сектора - технология, медия и телекоми и подкрепя създаването на иновативни решения, които да променят сектори и индустрии.
Очакванията са след сделката българската компания, която има офиси в Лондон, Букурещ и София, да излезе на нови пазари, коментира собственикът ѝ Илиян Ковачев, който е основател и криейтив директор на ilyan.com
Няма да има структурни промени в компанията, а ръководителите на екипи и звена ще запазят местата си. Представител на Opera Group ще влезе само в управителния съвет на стратегическо и финансово ниво.
Мултинационалният фонд Opera Group е основан през 1995 г. Към момента под шапката му оперират компании в Лондон, Лос Анджелис, Дубай, а вече и в София и Букурещ. Към фонда принадлежат финансови, технологични, телеком и неправителствени организации.
Той е един от първите фондове за рисков капитал зад вече популярните у нас проекти Hackathons (състезанията за програмисти) и Accelerator (програма за стартиращи бизнеси).
Opera Group инвестира капитали, ноу-хау и човешки ресурс, с които подпомага развитието на прогресивни идеи и бизнеси, за да се превърнат те в пазарни лидери.
Основаната през 1994 г. компания ilyan.com е една от водещите дигитални агенции у нас, която обслужва някои от най-големите български и международни брандове като Lidl, Avon, Tefal, Nestle, Carlsberg, Luxoft и др.
През лятото на миналата година агенцията се раздели с дългогодишния съсобственик Георги Малчев, който оглави дигиталния маркетинг в "Мобилтел". С това започна и дълъг процес по преструктуриране на компанията.
От тази година ilyan.comе е официална сертифицирана от Google агенция. Това позволява на компанията да добави в портфолиото си ключова нова услуга - т.нар. performance marketing. Това е нов модел на интернет реклама, който позволява на клиентите да инвестират в закупуване на онлайн рекламни площи, като плащат само за постигнат конкретен резултат - продажба, регистрация, записване.
Новото звено в агенцията, предоставящо услугата performance marketing, ще се управлява от Каролина Софрониева, е посочено в съобщението. Преди това тя е отговаряла за планирането, стратегията и реализацията на подобни кампании на OLX.bg и eМag.bg за над 4.5 млн. евро.
Амбициите на ilyan.com не се ограничават само с българския пазар. През 2014 г. агенцията отвори свое представителство в Румъния, а през 2015 г. стъпи и на сръбския пазар. Плановете за навлизане на гръцкия пазар са временно замразени заради икономическата и политическата криза в страната.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.