
Инвестиционният фонд Opera Group купи българската агенция за визуална и интернет комуникация ilyan.com, съобщиха от компанията. Цената на сделката не се посочва.
Дигиталната агенция работи с фонда по съвместни проекти от 2008 г., като преговорите за присъединяване към групата са започнали през пролетта.
От 1 септември българското дружество вече е част от групата компании, собственост на Opera Group. Мултинационалният инвестиционен фонд е фокусиран главно върху компании в TMT сектора - технология, медия и телекоми и подкрепя създаването на иновативни решения, които да променят сектори и индустрии.
Очакванията са след сделката българската компания, която има офиси в Лондон, Букурещ и София, да излезе на нови пазари, коментира собственикът ѝ Илиян Ковачев, който е основател и криейтив директор на ilyan.com
Няма да има структурни промени в компанията, а ръководителите на екипи и звена ще запазят местата си. Представител на Opera Group ще влезе само в управителния съвет на стратегическо и финансово ниво.
Мултинационалният фонд Opera Group е основан през 1995 г. Към момента под шапката му оперират компании в Лондон, Лос Анджелис, Дубай, а вече и в София и Букурещ. Към фонда принадлежат финансови, технологични, телеком и неправителствени организации.
Той е един от първите фондове за рисков капитал зад вече популярните у нас проекти Hackathons (състезанията за програмисти) и Accelerator (програма за стартиращи бизнеси).
Opera Group инвестира капитали, ноу-хау и човешки ресурс, с които подпомага развитието на прогресивни идеи и бизнеси, за да се превърнат те в пазарни лидери.
Основаната през 1994 г. компания ilyan.com е една от водещите дигитални агенции у нас, която обслужва някои от най-големите български и международни брандове като Lidl, Avon, Tefal, Nestle, Carlsberg, Luxoft и др.
През лятото на миналата година агенцията се раздели с дългогодишния съсобственик Георги Малчев, който оглави дигиталния маркетинг в "Мобилтел". С това започна и дълъг процес по преструктуриране на компанията.
От тази година ilyan.comе е официална сертифицирана от Google агенция. Това позволява на компанията да добави в портфолиото си ключова нова услуга - т.нар. performance marketing. Това е нов модел на интернет реклама, който позволява на клиентите да инвестират в закупуване на онлайн рекламни площи, като плащат само за постигнат конкретен резултат - продажба, регистрация, записване.
Новото звено в агенцията, предоставящо услугата performance marketing, ще се управлява от Каролина Софрониева, е посочено в съобщението. Преди това тя е отговаряла за планирането, стратегията и реализацията на подобни кампании на OLX.bg и eМag.bg за над 4.5 млн. евро.
Амбициите на ilyan.com не се ограничават само с българския пазар. През 2014 г. агенцията отвори свое представителство в Румъния, а през 2015 г. стъпи и на сръбския пазар. Плановете за навлизане на гръцкия пазар са временно замразени заради икономическата и политическата криза в страната.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент