Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ирена Кръстева иска марката "Кой"

Заявката за правата е подадена до Патентното ведомство на 30 април, но таксите все още не са платени

12 коментара
Ирена Кръстева иска марката "Кой"

Компанията "Пресмаркет" ЕООД е внесла искане в Патентното ведомство за запазване на правата върху словната марка "Кой", се вижда в онлайн регистъра на ведомството. За това съобщи в блога си журналистът Мирослав Иванов. "Пресмаркет" се управлява и е собственост на Ирена Кръстева – майка на депутата от ДПС Делян Пеевски, чието одобрение за председател на ДАНС през лятото на 2013 г. предизвика вълна от протести, продължили повече от година.

"Пресмаркет" е еднолична собственост на "Нова българска медийна група холдинг" ЕАД, което е 100% притежание на Ирена Кръстева чрез едноличното ѝ дружество "Балканска медийна компания" ЕАД.

Поисканата на 30 април 2015 г. словна марка все още не е регистрирана, а статутът ѝ е "неплатени такси", съобщи журналистът Мирослав Иванов в блога си. Пред Mediapool шефът на Дирекция "Марки и географски означения" в Патентното ведомство Магдалена Радулова обясни, че срокът, в който трябва да се платят таксите, е един месец, след като бъде уведомен поискалият да запази марката. Кога обаче "Пресмаркет" е получило уведомление, че дължи такси не може да бъде казано, защото тази информация не е публична и касае само страните по производството, добави Радулова. По думите ѝ, ако таксите не бъдат платени в едномесечния срок, заявката ще се счита за неизпълнена и няма да се даде бъдещ ход на делото за запазване на словната марка.

Словните марки са най-голямата група, Те представляват дума – имена на лица, букви, цифри, други съчетания, а към тях могат да се отнесат и имената на известни личности. Марката може да означава и географско понятие. Една словна марка може да възпроизвежда и фирменото наименование на нейния притежател. Словна марка може да са изрази, девизи, лозунги.

Ако искането бъде одобрено и "Пресмаркет" получи правата над марката "Кой" тогава никой извън притежателя на правата няма да може да използва думата, защото тя ще е регистрирана марка.

Защо ли семейството на Делян Пеевски иска да получи правата за еднолично ползване на "Кой"?. Вероятно, защото именно неяснотите около номинация на Пеевски за шеф на ДАНС и последвалото му избиране на поста станаха повод хаштагът #Кой да се превърне в синоним при назоваването на неясни зависимости и назначения в държавата и за олигархични връзки. Хиляди изпълваха площадите с искане за оставка на правителството на Пламен Орешарски, питайки "Кой предложи Пеевски?".

От лятото на 2013 г. кръгът Кой се превърна в нарицателно за задкулисното, непрозрачно и мафиотизирано управление на България.

След разпространяването на новината адвокатката от "Манев & Партнерс" Александра Семерджиева, специализирана в патентното право, публикува допълнително разяснение по случая в социалните мрежи. "Начи, по повод колосалните глупости, които прочетох относно заявяването на марка "Кой?" в Патентното ведомство:

Заявката е правена от нас – отлично знаете, че се грижим за марките на групата на Ирена Кръстева. Целта е да се запази действието на вече регистрирана марка "Кой?", под която Блъсков издаваше едноименно списание преди десетина години. Тя изтече през 2010 г.

Вярно е, че е налице съвпадение с едноименния хаштаг, но освен че грешката е забавлително вярна, тук няма нищо друго интересно. Съжалявам, че разочаровам търсачите на сензации", пише Семерджиева, цитирана от "Клуб Z".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. asigma
    #12

    The Who- английска рок банда

  2. безпартийна
    #11

    Питам КОЙ?, КОЙ?...докато още може.

  3. stubborn
    #10

    Не #КОЙ, а #КОЯ? Това е въпросът.

  4. ivancho ivanov
    #9

    Ясно е защо се търси запазената марка “КОЙ” - за да не може да се слага на тоалетна хартия напр.! Консумацията и би скочила драматично! Или пък “Тоалетни КОЙ - едно модерно средство, за древни нужди”! Още никой не се е сетил и аз го предлагам безплатно!

  5. Entdecken
    #8

    Интересно кои класове искат да покриват!?

  6. e-mil
    #7

    Не е вярно, че друг освен собственика не може да използва дума запазена като марка. Ограничението важи само за търговска дейност - тоест, ако получат марката, никой няма да може да продава стоки или услуги със същото име. Но това не пречи на ползването на думата - в езика ни не е забранена думата "Капитал" макар да е търговска марка. Нито е забранено коментирането на продукта продаван под това име. И в английския не е забранена думата "Virgin" макар също да е марка, собственост на един много известен

  7. Kiril Kovatchev
    #6

    Наглостта на дебелата майка на дебелия син преминават всякакви граници. Това е така защото са израснали в комунистическо семейство от държавна сигурност и са научени че стоят над закони и морал. Тези са непоправими и за да не причиняват злини единствено могат да бъдат държани в клетка.

  8. Иска да каже, че тя е човекът стоящ зад КОЙ.....ама на Ганьо му е все тая... като знаем кой е КОЙ.... ко ши напраим...ша пръдним в буркан....Пиночет за тва е изкарал семействата им до 9-то коляно на стадиона и докато не върнат парите ги е държал там...ама от дет да го земим един БГ "Пиночетчо" ...сичките са мамини...чакат пенсийка не ги е.е

  9. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #4
  10. Десен бесен
    #3

    Моделът "#КОЙ" е синоним на моделът "ДПС" и моделът "Доган", така че всички марки вече ще се държат от групировката. Сега, ако пуснат и тоалетна хартия с трите марки ще изкарат повече пари отколкото гушнаха от активите на КТБ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.