Собственикът – британската компания Diageo призна, че с 10 процента са паднали през последните шест месеца продажбите на легендарната тъмна напитка, която се произвежда от вече 250 години. Според ръководството на компанията това е свързано с “отмирането” на потребителите на Гинес.
"В момента в Ирландия 50-60-годишните мъже, посещаващи пъбовете пет-шест пъти седмично и изпиват за всяко посещение по 2,5 литра бира, са сменени от по-млади клиенти, които идват три пъти в седмицата и пият по около литър пиво, обясни директорът на Diageo Пол Уолш.
Според експертите по спиртните напитки, проблемът не е само в демографията. Авторът на книга за пивото Роджър Протц счита, че Гинес съвсем не е това, което е бил 20 или 30 години по-рано. Станала е по-водниста и се е появила неприятна горчивина. Представители на компанията обаче твърдят, че не са променяли рецептата за приготвянето на напитката.
Ирландските католически свещеници дадоха на производителите на Гинес още един повод да се разстроят – те призоваха своите паства да не пият бира по време на Великите пости. Така на ирландците ще им се наложи да се откажат от любимата напитка на Свети Патрик.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент