Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Искаме от Брюксел пари за проекта “Супер Бургас“

13 коментара
Искаме от Брюксел пари за проекта “Супер Бургас“

България ще попита Европейската комисия може да включи проекта за изграждане на интермодален терминал в Бургас, известен като “Супер Бургас“, в оперативната програма “Транспорт“ на мястото на проваления проект за отстраняване на наносите по дъното на Дунав в участъка Батин-Белене. Това съобщи транспортният министър Александър Цветков пред журналисти.

Проектът “Супер Бургас“ предвижда бургаското пристанище да се преустрои в огромно инфраструктурно съоръжение, което ще обединява възможностите на морския, железопътния и автомобилния транспорт. Ще има пътническо и яхтено пристанище, ще има пешеходна зона със заведени и атракциони.

Намеренията на предишното правителство бяха проектът да се финансира с пари от оперативната програма “Регионално развитие“ и да се тегли инвестиционен заем. За реализацията на интермодалния терминал дори бе учредена през юни 2009 г. компанията "Зона за обществен достъп – Бургас" с капитал от 500 000 лв. В дружеството с равен дял участие се включиха Община Бургас, Национална компания “Железопътна инфраструктура”, Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", "Български държавни железници" и "Пристанище – Бургас".

Сега Александър Цветков заяви, че индикативната стойност на проекта е около 50 млн. евро и ако изграждането му с евросредства не бъде одобрено от Европейската комисия, държавата няма да има възможност за финансирането му.

Искането на страната ни сега е да се прехвърлят 50 млн. евро от вече отпуснатите 138 млн. евро за проекта за подобряване на корабоплаването в участъка Батин-Белене, тъй като по всяка вероятност този проект няма да може да бъде осъществен. Причината е, че той се реализира съвместно с Румъния, откъдето обаче нищо не били предприели и той се е забавил фатално.

В петък от Министерството на транспорта заявиха, че ще преструктурират оперативната програма “Транспорт“, за да не загубим парите по нея заради ниската усвояемост. От близо 2 млрд евро бюджет за транспортни проекти страната ни е усвоило едва 91 млн. евро, а изискването на ЕК е да е разплатила поне 296 млн. лв. до края на 2011 г., иначе започва да губи пари. Сега опитите ще са да се прехвърлят средства от бюджета на програмата към други проекти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. европеец
    #14

    по-добре подобен проект на р. дунав. в европе е все пак

  2. баба пена
    #13

    щото там пък щяха да го правят като в сан франциско :D

  3. Борис
    #12

    Като чуя за атракциони и лошо ми става. Представям си нещо не много атрактивно.

  4. бабината
    #11

    След Супер Бургас и Супер Варна следва Супер Хуйново ! А после Супер Путьово..

  5. прагматик
    #10

    Ако се построи супер модерно пристанище във Варна ще е много по добре защото бъдещето е в проекта на ПЪТЯ НА КОПРИНАТА , т.е. по канала Рейн-Майн-Дунав-Русе-Варна-Поти... Също така ще е необходимо и изграждането на директна жп и магистрална връзка между Варна и Русе, както и супер модерно пристанище Русе.

  6. д-р Зенгинова
    #9

    БГ-смотаняци, при Н.В.Царя живеехме по-добре. Елате в НДДК - 500 лева е смешната такса за правоучастие, само.д-р ЗенгиноваЛАУРЕАТ на Нациоанално Движение Долу Костов (НДДК)

  7. user
    #8

    Румънците не били направили нищо по проекта за подобряване на корабоплаването между Батин и Белене. Ами ръководството на МТИТС и в частност това на УО на ОП "Транспорт" направиха ли нещо? Най-лесно е румънците да са виновни за нашите провали, дължащи се на компетентното ни и професионално управление.

  8. Милиционер
    #7

    и над Брюксел. Той е велик боец.

  9. Wittgenstein
    #6

    "даваме", "дават" и т.н., ето че и уж сериозния Медиапул вече е под силното влияние на булевардната журналистика с нейния просташки новоезик, с което е на път да ме загуби като читател. Нямам никакво намерение да чета примитивизми и простотии и най-учудващото е, че ние, които не сме ходили в България на училище, се налага да учим българите на български език. Абе хора, какво изучавате всъщност в България в училище и нямате ли поне елементарен езиков усет?

  10. Дедо Тошо
    #5

    Сигурно ще ни ги дадат. Бойко да помоли Меркел, като дойде.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.