Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Испано-полски консорциум ще строи жп линията София – Волуяк за 190 млн. лв.

Ще се изгради нова гара в Обеля, която ще прави връзка с метрото

0 коментара
Испано-полски консорциум ще строи жп линията София – Волуяк за 190 млн. лв.

Испано-полският консорциум "Комса – Тракция" е избран за изпълнител на жп линията София – Волуяк с цена от 190 млн. лв. без ДДС, съобщи Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Финансирането на проекта е осигурено по новия механизъм "Свързана Европа", а съфинансирането идва от страна на НКЖИ.

Това е поредният жп търг с избран през последните дни изпълнител. Обществената поръчка за него беше обявена през ноември 2017 г. Обжалване и промени в тръжните условия бяха причина за забавянето на избора на изпълнител.

Оферти подадоха четирима кандидати, като двама от тях са отстранени. Това са "ВДХ" АД и "ЗГОП България" ДЗЗД, в което влизат "Тодини България" ООД и стопанското дружество "ЗГОП" АД.

Така до отварянето на ценовите предложения са допуснати гръцката "Терна" АД и консорциум "Комса – Тракция". Двамата кандидати дават много близки цени - от около 190 млн. лв. без ДДС, но техническата оценка на "Комса – Тракция" е по-висока и така испано-полското обединение печели поръчката.

Ето офертите на двамата кандидати:

Консорциум "Комса – Тракция" –

  • техническа оценка - 34.74 точки

  • предложена цена - 189 999 505.57 лева без ДДС

  • комплексна оценка - 94.74 точки

"Терна" АД, Гърция

  • техническа оценка - 29.31 точки

  • предложена цена - 190 800 000 лева без ДДС

  • комплексна оценка – 89.06 точки

Проектът

Обществената поръчка е на инженеринг – проектиране и строителство. Предвижда се да бъде изграден нов трети коловоз между жп гара Волуяк и Централна жп гара София. Ще бъде модернизирано и съществуващото коловозно развитие на двете гари. Предстои още изграждане на нова жп гара Обеля. Тя ще прави връзка със софийското метро.

Основната цел на проекта е повишаване на скоростта до 160 км/ч за пътнически влакове и до 120 км/ч за товарния жп транспорт.

Цели се още подобряване на безопасността по железопътната линия чрез премахване на жп прелези и кръстовища, намаляване на газовите емисии, както и повишаване на удобството и комфорта за пътниците, ползващи железопътния транспорт при крайградски и междуградски пътувания.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.