Испанска фирма съобщи, че е спечелила строителството на Дунав мост II

Испанската фирма “ФСС Конструксион” (Fomento de Construcciones y Contratas) разпространи информацията, че е спечелила търга за проектиране и строителство на втория мост на Дунав между Видин и Калафат с оферта около 116 млн. евро. Това съобщиха в понеделник от агенцията за финансова информация AFX, цитирана от БТА. Агенцията се позовава на съобщение от “ФСС Конструксион”, изпратено до испанските борсови власти.

В съобщението се посочва, че мостът ще бъде дълъг 1971 метра и ще има три участъка, два от които ще се използват и за железопътен транспорт.

Тръжната процедура продължи две години, като испанската компания надделя над 15 други кандидати, се посочва още в цитираното от агенцията съобщение на FCC.

От транспортното министерство уточниха, че все още няма избран победител в търга за моста и договора за проектиране и строителство не е подписван.

В началото на октомври 2006 година бяха отворени публично офертите на кандидатите за строителството на инфраструктурния обект. Офертата на испанската фирма “ФСС Конструксион” беше най-ниска. Те предложиха за проектирането и строителството на моста цена от 105 216 787 евро и отстъпка от 5%.

Испанците бяха и единствените, които въпреки най-ниската ценова оферта предложиха отстъпка от първоначалното си предложение. Това ги направи потенциален победител в тръжната процедура, защото при спазване на всички останали изисквания на техническата документация Европейската комисия държи да се избере кандидатът с най-ниската финансова оферта.

Дунав мост II ще се изгражда с пари от предприсъединителната програма ИСПА – 70 млн. евро и кредит от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) също около 70 млн. евро.

В хода на процедурата от участие се отказаха германско-испанският консорциум Хохтиф/ Орбаскон хуарт лейн, а преди това - в края на юли, това стори и германско-белгийският консорциум Билфингер-Бергер/Бесикс.

Най-висока цена за проектиране и строителство на бъдещия мост предложи консорциумът между Венси (Франция) и българските Главболгарстрой и Мостстрой. Фирмите са изчислили, че работата по съоръжението ще им струва 268 210 613 евро.

Още по темата
Още от Бизнес