Испанци предлагат да строят паркинг под бул.”Дондуков” в София

Столичната община пуска мястото на търг по схемата инвестиции срещу право за строеж

Испанци предлагат да строят паркинг под бул.”Дондуков” в София

Испанска компания е заявила интерес да построи подземен паркинг по протежение на бул. ”Донкдуков” в участъка от бул. ”Васил Левски” до ул. ”Бачо Киро”, съобщи главният архитект на София Петър Диков пред Mediapool.

 

Идеята е мястото да се отдаде чрез търг или конкурс по схемата инвестиции срещу отстъпено право за строеж, каза арх. Диков. Той обясни, че на търга могат да участват всички и испанската компания няма да има преференции, въпреки че вече е заявила интерес.

 

Бъдещият частен инвеститор ще може да използва съоръжението за срок от 35 години, като по този начин ще си избие направеното вложение, обясни арх. Диков.

 

Подземният паркинг ще е само по протежението на бул. ”Дондуков”, като по този начин няма да се засегнат сградите и дърветата, обясни арх. Диков.

 

Ремонтът на “Дондуков” се отлага

Заради новото комуникационно решение ремонтът на бул. ”Дондуков”, който се планираше за тази година, се отлага, а търгът за избор на изпълнител ще бъде прекратен, каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

Според арх. Диков до три месеца ще е готов новият проект за ремонта на булеварда и изграждането на подземния паркинг. Целта е двете мероприятия да вървят заедно.

Главният архитект е оптимист и смята, че догодина ще може да започне изграждането и на двете съоръжения въпреки тромавите процедури с обществените поръчки.

Без паркирани коли по бул. ”Дондуков”

Реконструкция на булеварда ще бъде направена за сметка на Столичната община като прогнозната стойност за участъка от ул. “Кракра” до Младежкия театър беше 6.66 млн. лв. без ДДС.

Планирано е разширение на тротоарите и изграждането на велоалея, каза арх. Диков. По думите му целта е повече да няма паркирали автомобили по пътното платно на булеварда.

Предвижда се още подмяна на релсовия път и реконструкция на трамвайните спирки.

Планирано е и замяна на паважната настилка с асфалт, но това може да предизвика недоволството на живеещите в района по примера на столичната улица “Иван Асен ІІ”. След протести на живеещите по улицата общината промени проекта и остави съществуващия паваж, който в момента се пренарежда.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес