Истинските проблеми изискват истински решения

Мариан Залцман е старши вицепрезидент "Глобални комуникации“ на Филип Морис Интернешънъл. Тя е един от петте най-влиятелни трендспотъри в света (лансирайки думата "метросексуален" – обявена за дума на 2003 година от American Dialect Society). Мариан е една от най-награждаваните експерти в областта на ПР-а в Северна Америка. Заемала е различни позиции в сферата на връзките с обществеността, включително Главен изпълнителен директор на Havas PR North America. В момента Мариан Залцман оглавява екипа по Глобални комуникации на Филип Морис допринасяйки активно за изпълнение на мисията за изграждане на бъдеще без дим.

Във всеки дебат на тема обществено здраве, независимо дали става дума за затлъстяването или зависимостта от наркотици, разговорът рано или късно опира до ресурсите. Кой разполага с ресурси и как се използват те? Отговори на този и други въпроси търсим в  бялата книга "Общественото здравезадача по-трудна от астрофизика", която се базира на резултатите от наскоро проведено световно проучване по актуалните въпроси в областта на общественото здраве.

Като компания, която продава продукти на потребителите, част от нашата работа е да се опитаме да разберем човешкото поведение и поведението в контекста на общността и обществото като цяло. Факт е, че нашата мисия за бъдеще без дим изисква от нас да полагаме още по-големи усилия, за да разберем какво мислят хората.

В проучване на IPSOS, което проведохме през септември, изследователската агенция интервюира 31 000 респонденти в 31 държави. Не е изненадващо, че огромното мнозинство от отговорилите смятат, че пушачите трябва да имат достъп до по-малко вредни алтернативи на цигарите и че правителствата трябва да направят всичко възможно да насърчат пушачите, които в противен случай биха продължили да пушат цигари, да преминат напълно на по-добри алтернативи. Проблемът, който е класиран най-високо като проблем, за който правителствата трябва да отделят време и пари, е замърсяването на въздуха. Според Световната здравна организация всяка година близо осем милиона души умират от някаква форма на замърсяване на въздуха.

Намирането на решение на този проблем е от ключово значение за интервюираните. Както винаги решенията не са нито лесни, нито евтини. Политиките за намаляване на емисиите от изкопаеми горива събират широка подкрепа, но това е до момента, в който тези политики засегнат пряко начина ни на живот.

Ето например Франция. Въведените през миналата година по-високи данъци върху горивата в стремеж да се намали тяхното потребление доведе до масови протести и насилие, продължили със седмици. Резултатът? Предложеното увеличение бе отменено. Друг пример е град Нашвил, Тенеси в САЩ, който се слави с огромни задръствания и замърсяване. Там бе разработен транспортен план на стойност 5 млрд. долара, в който се предлага строителството на тунели, релсов транспорт и автобусни линии. Планът бе отхвърлен от избирателите с разлика от почти 2:1 в гласовете поради опасения, че планът ще наложи увеличаване на данъците. Истината е, че на хората не им харесва замърсеният въздух, но те не искат да плащат за решаването на този проблем или да се откажат от своите удобства и комфорт.

Потребителите смятат, че е много важно правителствата да отделят време и пари за решаване на проблема със замърсяването на въздуха, но инструменти да решават световните екологични проблеми имат не само правителствата. Данъчното облагане и регулациите помагат, но само донякъде. Корпорациите с подкрепата на правителствата чрез съответните стимули са тези, които могат да въвеждат иновации, да бъдат двигател на промяната и да осигуряват практически решения. Ако те могат да направят това, защо обществото да не ги подкрепи?

С тези примери искам да илюстрирам очевидния паралел с това, което ние правим чрез нашата мисия за бъдеще без дим. Ние вярваме, че сме намерили по-добрия подход и имаме смислен бизнес модел, както и че сме компания, която се стреми да създаде нещо, което да има положителен ефект върху обществото. Да, ние вярваме, че в сътрудничество с правителствата и потребителите можем да допринесем за по-добро обществено здраве и с обществена подкрепа можем да бъдем част от индустриите, които се опитват да правят същото и да стават по-добри.

Публикацията е изготвена с подкрепата на Филип Морис България

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: