Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Италианска компания инвестира 100 млн. евро в хотел "Мариот" в София

0 коментара
Италианска компания инвестира 100 млн. евро в хотел "Мариот" в София

Около 100 млн. евро ще бъдат вложени в бъдещия най-висок хотел в София. Той ще действа под световно известния бранд "Мариот" (Marriott) и ще се намира в центъра на София. Сградата в момента се строи на Солни пазар, където се извисяват още две високи здания (сградата на КНСБ и откритата наскоро "Сити тауър").

Хотелът трябва да е готов до 2020 г.

Инвеститор е италианската компания "Ай тауър" (I Tower), управлявана от Виторио Горри. Дружеството е създадено специално за инвестицията в новия небостъргач в София. Внесеният капитал е 22 млн. евро, а собственик на компанията е италианското дружество "Финвис" (Finvis), което се занимава с недвижими имоти, телекомуникации и търговия с хартиени продукти.

Над 58 млн. евро от инвестицията в бъдещия хотел под марката "Мариот" са осигурени от банков кредит от Черноморската банка за търговия и развитие (32 млн. евро) и от Пощенска банка (26.3 млн. евро). Срокът на заема е 12 години, а договорът за отпускането му беше подписан официално в понеделник в София.

Италианското дружество има договор за управление със собствениците на веригата "Мариот". В бъдещия хотел ще има 232 стаи, спа център, модерен фитнес, търговска зона, 5 ресторанта. Част от площите ще са предназначени за жилища.

Италианската компания имала намерения да инвестира в това място в София още от 2006 г., но проектът е замразен заради настъпилата малко по-късно криза на имотния пазар. След съживяването му инвестицията отново излиза на дневен ред. Първоначалният проект за многофункционална сграда с офиси и апартаменти е променен на хотел с жилищна част.

Хотелът ще има 30 надземни етажа и 3 подземни, където ще има паркинг и сервизни помещения.

Проектът е дело на италианската компания "Проджер" (Proger).

София е една от малкото европейски столици, в която хотелската верига "Мариот" не присъства. След пускането на обекта от компанията ще проучат възможностите за откриване на свои обекти от другите си брандове по Черноморието или в планинските курорти, обясни Пол Розенберг, директор на международното хотелско развитие, Европа на "Мариот Интернешънъл".

Компанията косвено присъства в София, но под други брандове. Това стана след придобиването на американската "Старууд Хотел енд Ризортс" (Starwood Hotels&Resorts), която е предоставила своите марки на "София Хотел Балкан" (с бранда The Luxury Collection) и на хотел "Сенс" (част от веригата Design Hotels).

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.