Италианска компания инвестира 100 млн. евро в хотел "Мариот" в София

Италианска компания инвестира 100 млн. евро в хотел "Мариот" в София

Около 100 млн. евро ще бъдат вложени в бъдещия най-висок хотел в София. Той ще действа под световно известния бранд "Мариот" (Marriott) и ще се намира в центъра на София. Сградата в момента се строи на Солни пазар, където се извисяват още две високи здания (сградата на КНСБ и откритата наскоро "Сити тауър").

Хотелът трябва да е готов до 2020 г.

Инвеститор е италианската компания "Ай тауър" (I Tower), управлявана от Виторио Горри. Дружеството е създадено специално за инвестицията в новия небостъргач в София. Внесеният капитал е 22 млн. евро, а собственик на компанията е италианското дружество "Финвис" (Finvis), което се занимава с недвижими имоти, телекомуникации и търговия с хартиени продукти.

Над 58 млн. евро от инвестицията в бъдещия хотел под марката "Мариот" са осигурени от банков кредит от Черноморската банка за търговия и развитие (32 млн. евро) и от Пощенска банка (26.3 млн. евро). Срокът на заема е 12 години, а договорът за отпускането му беше подписан официално в понеделник в София.

Италианското дружество има договор за управление със собствениците на веригата "Мариот". В бъдещия хотел ще има 232 стаи, спа център, модерен фитнес, търговска зона, 5 ресторанта. Част от площите ще са предназначени за жилища.

Италианската компания имала намерения да инвестира в това място в София още от 2006 г., но проектът е замразен заради настъпилата малко по-късно криза на имотния пазар. След съживяването му инвестицията отново излиза на дневен ред. Първоначалният проект за многофункционална сграда с офиси и апартаменти е променен на хотел с жилищна част.

Хотелът ще има 30 надземни етажа и 3 подземни, където ще има паркинг и сервизни помещения.

Проектът е дело на италианската компания "Проджер" (Proger).

София е една от малкото европейски столици, в която хотелската верига "Мариот" не присъства. След пускането на обекта от компанията ще проучат възможностите за откриване на свои обекти от другите си брандове по Черноморието или в планинските курорти, обясни Пол Розенберг, директор на международното хотелско развитие, Европа на "Мариот Интернешънъл".

Компанията косвено присъства в София, но под други брандове. Това стана след придобиването на американската "Старууд Хотел енд Ризортс" (Starwood Hotels&Resorts), която е предоставила своите марки на "София Хотел Балкан" (с бранда The Luxury Collection) и на хотел "Сенс" (част от веригата Design Hotels).

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес