Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Италианско обединение ще строи Северната скоростна тангента на София

Изненадващо консорциуми, в които играят фирми на Цветан Василев, останаха последни

31 коментара

Италианското обединение "Салини Импреджило" изненадващо спечели търга за изграждането на Северната скоростна тангента на София. Те надвиха конкуренцията на български консорциуми, в които участват фирми, свързани с шефа на Корпоративна търговска банка Цветан Василев. Това стана ясно след отварянето на ценовите оферти в Агенция “Пътна инфраструктура” във вторник.

 

От 11 кандидати, които бяха подали предложения, комисията допусна до отварянето на цените само четирима.

 

Обединението между регистрираната в Рим "Салини" и миланската "Импреджило" получиха максималните 50 точки от комисията за техническо предложение и срок за изпълнение. Италианците дадоха цена от 189 млн. лв. без ДДС, която е третата по величина.

 

Най-ниска цена даде консорциума “ХПВС-ССТ” - близо 150 млн. лв. без ДДС, но останаха трети. Причината е най-ниската оценка за техническото предложение - 14 точки от 35 възможни. За срока за изпълнение получават максималните 15 точки. В обединението влизат варненската “Хидрострой” - на бившия шеф на пътната агенция по времето на НДСВ Велико Желев, който назначи за изпълнителен директор общинския съветник от ГЕРБ Николай Пашов, "Пътни строежи" Велико Търново, "Пътинженерингстрой Т" Търговище, "Пътстрой" Бургас, свързана с Васил Божков и "Водстрой 98", зад която стои Цветан Василев.

 

Най-скъпа бе офертата на консорциум "Север" – 229.6 млн. лв. без ДДС, и остана последна в надпреварата. В него влизат "Пътстрой 92", "ГБС Инфраструктурно строителство" на Симеон Пешов, "Интегрирани пътни системи", зад която стои Цветан Василев и "Автомагистрали Черно море" Шумен. Тяхното техническо предложение беше оценено с 29 точки, а за срока за изпълнение получиха 15 точки.

 

Втори в търга се наредиха австрийската “Порр”, която предложи цена от 177.5 млн. лв. без ДДС. Техническото им предложение беше оценено с 29 точки, а за срока за изпълнение получиха максималните 15 точки.

 

Комплексната оценка на участниците се изчислява по формула, в която минималната цена се разделя на цената на участника и се умножава с по 50, а след това се добавя броят на точките, получени от техническото задание и срока за изпълнение.

 

Обектът се дава на инженеринг. Така изпълнителят първо ще трябва да изработи техническия проект на базата на идейния проект, разработен от "Виаплан" и "Трансконсулт БГ".

 

Бъдещата Северна скоростна тангента, която се явява околовръстното шосе на София и прави връзката между магистралите “Люлин” и “Хемус” е с дължина 17 км. Предвижда се изграждането на 19 съоръжения. Срокът за изпълнение е 18 месеца.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

31 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #31

    КЗК вече дала проекта на Салини Импреджило и после има-няма два дни да си променя мнението просто щото Делян Пеевски натиснал КЗК и ВАС.излагацията със Северната тангента е пълна - Пеевски кара институциите да се съобразяват с желанията му да строи Северната тангента на София и се опитва да дискредитира световна компания като Салини Импреджило.

  2. Анонимен
    #30

    Несъмнено на Пеевски

  3. Анонимен
    #29

    Та чии интереси се защитават с това?

  4. Анонимен
    #28

    Определено не са държавните - след като КЗК угодно отмениха собственото си решение за Северната тангента в полза на Пеевската фирма, сега хем ще ни съдят в Европа италианските инвеститори, хем няма да имаме Северна тангента край София, хем ще изгубим еврофинансирането и инвеститорите.

  5. Анонимен
    #27

    Чии интереси защитават КЗК и ВАС?

  6. Анонимен
    #26

    Едни и същи разграбват държавата.

  7. Анонимен
    #25

    И италианската фирма ще ни съди и ще спечели. Не може нашенски хитреци да се разпореждат със световни фирми

  8. Анонимен
    #24

    A Пеевски не стига, че отмени строителството на Северната скоростна тангента, ами и окупира дипломатическият клуб в Бояна

  9. Анонимен
    #23

    Щото Пеевски единствено иска да грабне парите по ОП "Регионално развитие". Ясно е, че консорциумът му има нулев опит в строителството на път и пътни съоръжения!

  10. Анонимен
    #22

    С какво ли държи Пеевски КЗК и ВАС, та си сменят настроенията от ден до пладне???

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.