Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Италианци са фаворити в търга за жп линията Пловдив-Свиленград

4 коментара
Италианци са фаворити в търга за жп линията Пловдив-Свиленград

Италианската фирма “Асталди” (ASTALDI)  предложи най-ниска цена за строителството и електрификация по втората част на проекта “Пловдив-Свиленград”, съобщиха от Министерство на транспорта. Във вторник бяха отворени офертите на четиримата кандидати за обекта, финансиран от предприсъединителната програма ИСПА и Европейската инвестиционна банка (ЕИБ).

Компанията фаворит предложи цена от над 162.5 млн.евро за проектирането, строежа и електрификацията на жп отсечката “Първомай-Димитровград-Симеоновград-Харманли- Свиленград-гръцка/турска граница”. Участъкът е с линейна дължина от 104 км и е с планирана скорост на движение на влаковете от 160 км/час. Ако техническите параметри на офертата, която са предоставили от “Асталди”, отговарят на изискванията, то те са почти сигурният победител в международния търг.

Оферта за търга подаде още италианска компания – “Сосиетá италиана пер кондотте д’аква” (Società italiana per condotte d-aqua). Те предлагат да извършат строителството и електрификацията за малко под 299.5 млн.евро. Международният консорциум “ДОТСАТ”, в който участват френските компании “Алстом” (ALSTOM) и “ТСО” (TSO) заедно с турската “Догуш” (DOGUS), даде цена за почти 377.3 млн.евро. Компаниите в консорциума обаче бяха единствените, които предложиха отстъпка от 2.5% от цената, и окончателната им оферта бе малко под 367.9 млн.евро.

Най-високата цена за изпълнение на дейностите за модернизацията на жп линията от Първомай до границата от над 398.6 млн. евро предложи международният консорциум “Марица експрес джойнт венчър” (Maritsa Express Joint Venture). Партньори в него чешката компания “ОХЛ ЖС” (OHL ZS) и немските фирми “Леонард Вайс” (LEONHARD WEISS) и “Херман Кирхнер” (HERMANN KIRCHNER).

Преди близо година започна изпълнението на първата фаза от международния проект – гръцката фирма “Терна” модернизира 37.7-километровата жп отсечка от Пловдив (гара Крумово) до Първомай.

За реализацията на проекта от програма ИСПА са предвидени 153 млн.евро, от ЕИБ е сключен договор за заем от 150 млн.евро и 37 млн.евро ще са планирани в бюджета.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Pete
    #5

    дъмпинг здраве му кажи! Оценителната комисия, незабвно трябва да онстрани Асталди, защото после всички БГ граждани ще плащат исковете им за допълнително финансиране!Реалната цена, с 10-12% норма на печелба е не по - малко то 240 - 250 млн. евролНо предвид близките връзки на СКГ с итлианските мафиоти, най - вероятно това няма да се стигне до отстраняване!"Коалиционна култура" - му викат на това хората! (по Станишев)!

  2. Deja
    #4

    но не успяхме да направим проекти и да вземем пари от ЕС за това. Сега ще плащаме

  3. Pete
    #2

    Напомням Ви, че ИСПА (Instrument for structural pre - accession)е безвъзмезден предприсъединителен фонд, който финансира проекти над 5 млн. евро!Но до горна граница 80% от финансирането на дадения проект! Останалите 20% са анганжимент на бенефициента!

  4. inj. Ivan Beloslavski
    #1

    Pripomnete ako obichate i istoriata s grachkata firma Terna, koiato do tozi proekt ne be napravila i 9 km. tramvaina linia, no blagodarenie na korupciata NDSV/DPS i pomoshta na predstavitelia na ES Kurkulakis, specheli targ za 300 miliona evro za 30 km. j.p. linia!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.