Изборът на фирма за тикет системата на София е обжалван

Това ще забави електронното таксуване допълнително

Сн. БГНЕС

Изграждането на системата за електронно таксуване в градския транспорт на София ще се забави допълнително. Причината е жалба срещу решението на Центъра за градска мобилност да избере за изпълнител консорциума "Си Ен Си София тикетинг систем".

Протестът е на обединението "Софер", показва информация на сайта на Комисията за защита на конкуренцията. Общинското дружество Център за градска мобилност ще трябва да изчака решението на КЗК по жалбата и евентуалното атакуване на това решение пред Върховния административен съд, за да сключи договор с изпълнителя.

За победител в обществената поръчка за системата за е-таксуването беше избрано обединение, в което влизат българските технологични компании "Компютърнет сървисиз" и "Тикси" и турското дружество "Асис Електроникс". Подизпълнител на част от дейностите по изграждане на системата ще е компанията "Макстелеком".

Те спечелиха с цена за изграждане на системата, която включва и видеонаблюдение в градския транспорт, от 73.24 млн. лева без ДДС. Отделно трябва да получават 5.85% от приходите от продадените електронни карти и билети, но не повече от 10 млн. лева. Така общата цена на проекта може да достигне 83.24 млн. лева без ДДС при прогнозна стойност на поръчката от 88 млн. лева.

"Софер" остана на второ място в обществената поръчка. В консорциума влизат българските фирми "Димирома" и "Декарт" и румънската "УТИ груп".

За поръчката бяха подадени общо 10 оферти. Процедурата на няколко пъти беше спирана още на етап събиране на оферти заради жалби.

Самата система би трябвало да е готова 2 години след подписването на договора с изпълнителя. Тя трябва да включва възможност за електронно таксуване през карти, смарт устройства, дори с дебитна карта. Изпълнителят трябва да осигури устройства за отчитане на електронните билети в автобуси, тролеи, трамваи и да интегрира тези в метрото. Трябва да разположи и автомати за купуване на билети.

Това би трябвало да позволи таксуване на пътниците според изминатото разстояние или времето на пътуване. Решението как точно да се промени сегашният начин на таксуване, при който се плаща един билет дори и за една спирка, трябва да се вземе от Столичния общински съвет.

Изпълнителят трябва да осигури и видеонаблюдение в градския транспорт. Трябва да поддържа цялата система 8 години.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес