Избрано е трасето на магистралата край морето

Одобрен е “зеленият вариант” за трасето на бъдещата автомагистрала “Черно море”, която ще свързва Бургас и Варна, съобщи във вторник транспортният министър Петър Мутафчиев. Пътят е планиран да тръгва от Ветрен, през квартал Рудник и да продължи през селата Лъка, Каменар, Каблешково, Тънково, Кошарица и да излиза близо Обзор. На територията на Варненска област е предвидено трасето да преминава през селищата Детелина, Старо Оряхово, Китка, Добри дол, Бенковски до село Приселци. Министърът на транспорта обясни, че при Белослав ще трябва да се направи ново съоръжение, чрез което да се осъществи връзка между магистралите “Черно море” и “Хемус”. По цялото трасе е предвидено строителството само на един тунел с дължина около километър, който ще се намира в отсечката между Свети Влас и Обзор.

Били са обсъждани четири трасета за бъдещата магистрална отсечка, уточни министър Мутафчиев. Напълно е отхвърлен вариантът, при който пътят преминаваше през Айтоския проход. Според експертите “зеленият вариант” на трасето е най-изгоден икономически, защото е най-кратко от досега предложените и е най-евтино. През юни трябва да е окончателно готов докладът за оценка на въздействието върху околната среда на бъдещата магистрала.

Предвидено е бъдещата автомагистрала “Черно море”, която ще обслужва туристическия трафик по Черноморието, да бъде отдадена от правителството на концесия. По предварителни данни, трасето ще е малко над 100 км. и изграждането му ще струва близо 320 млн. евро. В експлоатация са 11 км от Варна до село Приселци. В края на миналата година от фонд “Републиканска пътна инфраструктура” съобщиха, че ще започнат строежа на 26-километровия път от Бургас до Слънчев бряг. Той е част от бъдещата магистрала за облекчаване на пътния трафик до най-големия курорт в южната част на Черноморието ни. По план строителството трябва да завърши за три години.   

Специалисти коментираха за Mediapool, че все още няма одобрен проект и министърът е говорил за одобрените през 2002 година възможности на база предпроектни проучвания. Трасето на магистралата при останалите два варианта – “червен” и “син”, е планирано в същия регион, както и това при “зеления вариант”.  При “червения вариант” пътят бе планиран да минава през бургаските села Тънково, Кошарица, Господиново и Юнец и да продължава през селищата Рудник, Детелина, Старо Оряфхово, Китка, Болярци и Бенковски на територията на Варненска област.

Според “синия” предпроектен вариант, пътят трябваше да минава през Козница, Козичино, Гюльовца, Оризаре.

Отсечка от предвидените за строителство автомагистрали ще открият в сряда министрите на транспорта Петър Мутафчиев и на регионалното развитие Асен Гагаузов. Готов е участъкът “Харманли-Любимец” (16.66 км.) от автомагистрала “Марица”. Общата стойност на строителните дейности е 65 млн. лв. Изпълнители на обекта са “Мостстрой” и “Пътни строежи”.

Още от Бизнес

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?