Официално потвърдено

Изчезналият малайзийски самолет се е разбил в Индийския океан

Сателитни данни са го засекли "далеч от всякакви възможни места за приземяване"

Изчезналият малайзийски самолет се е разбил в Индийския океан

Самолетът на Малайзийските авиолинии, който изчезна преди повече от две седмици, се е разбил в южната част на Индийския океан. Това заяви официално в понеделник малайзийският премиер Мохамад Наджиб Разак. Нови сателитни данни са довели британската телекомуникационна компания Инмарсат и британското бюро за разследване на авиокатастрофите до заключението, че изчезналият полет 370, на борда на който пътуваха 239 души, е бил забелязан последно в средата на Индийския океан на запад от австралийския град Пърт.

 

"Това е отдалечено място, далеч от всякакви възможни места за приземяване", подчерта премиерът.


"Затова с дълбока тъга и съжаление ви уведомявам, че според тези нови данни, полет 370 е приключил пътя си в южната част на Индийския океан." Роднините на загиналите са уведомени със есемес, че самолетът е загубен и няма оцелели, съобщи Би Би Си.

 

"В този изключително болезнен момент се молим за вашите близки, за 226-те пътници и за 13 от нашите приятели и колеги", добавят от "Малейша еърлайнс".

 

На 8 март полет MH370 изчезна от радарите по-малко от час след излитането си от Куала Лумпур на път за Пекин. Оттогава няма следа от самолета, нито пък данни какво се е случило.

Френското бюро за разследвания и анализи (БЕА) заяви, че е прекалено рано да се започват подводни издирвания на полет 370. Първо трябва да се стесни възможния район за издирване, подчертава службата за сигурността на гражданската авиация.

Австралийски кораб се приближава до мястото, където са забелязани плаващи предмети, за които се смята, че са части от самолета, предаде Ройтерс. Флотът на САЩ изпраща със самолет високотехнологичен уред за откриване на "черни кутии".

Откриването на уреда, който записва гласовете в кабината и данните на полета, е от съществено значение, защото батерията на сигналното му устройство е предназначена да подава сигнал в рамките на 30 дни. Смята се, че някой е изключил комуникационните системи, защото самолетът е завил на запад и е прекосил Малайзийския полуостров, очевидно управляван от умел пилот, показват данни от военни радари.

Повече данни за новите разкрития ще бъдат съобщени утре, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Новината, съобщена от малайзийският премиер, беше посрещната със викове и сълзи от близките на загиналите пътници, някои от които почти припаднаха след 17 дни очакване на вести за изчезналите.

Изявлението на премиера Наджиб Разак беше предавано по видеоконферентна връзка от Куала Лумпур. Близките на пътниците в Пекин бяха събрани в конферентна зала в хотел близо до летището, за да чуят съобщението му. Една от жените падна на колене, хлипайки неконтролируемо "Синът ми! Синът ми!", а друга крещеше: "Не е възможно, не е възможно!"


Над 150 от пътниците в самолета са китайски граждани.

 

По-рано в понеделник австралийски самолет засече два нови обекта, които може да имат връзка с изчезналата машина. Австралийският премиер Тони Абът съобщи, че двата предмета се намират в Индийския океан на около 2500 км от австралийския бряг. Единият е зелен или сив и е с кръгла форма, а другият е оранжев и правоъгълен. Към района, където те са забелязани, е потеглил кораб на австралийските военноморски сили.

Австралия разшири зоната за издирване в Индийския океан от 23 000 на 68 500 квадратни километра след информацията, получена по-рано и от френски спътник за неизвестни предмети в южната част на Индийския океан.

В понеделник сутринта китайските власти също съобщиха, че техен самолет Ил 76, участващ в издирването на изчезналия самолет, е забелязал обекти, оценени като интригуващи. Те са открити в южната част на Индийския океан.

В същото време телевизия Си Ен Ен изнесе нови данни за разследването. След като самолетът е напуснал маршрута си за Пекин в първите часове на 8 март, той се е снижил до 3.6 км над морското равнище, съобщи телевизията като се позова на източник, запознат с хода на разследването.


Според Мери Скиаво, която е бивш инспектор в министерството на транспорта на САЩ, обичайна практика е пилотите да предприемат рязко намаляване на височината на полета в случай на бърза декомпресия, пожар или взрив. Именно в този случай е необходимо да се снижат, да обърнат и да се опитат да стигнат до летище, каза Киаво.

Височина 3.6 километра позволява да се възстанови сравнително нормален полет при разхерметизация. И по-рано имаше съобщения за рязка промяна на височината, но се даваха други противоречиви данни.

Споделяне
Още по темата
Още от Свят

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?