Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Изиджет" с план за въглероден неутралитет и разработване на хибриден самолет

2 коментара
"Изиджет" с план за въглероден неутралитет и разработване на хибриден самолет

Нискотарифната авиокомпания "Изиджет" (Easyjet) обяви, че ще бъде първата в света, която ще достигне до въглероден неутралитет и обяви партньорството си с Еърбъс (Airbus) за разработване на хибриден самолет, предадоха световните агенции във вторник.

В началото британската компания ще се насочи към схеми за "въглеродна компенсация", които ще ѝ позволят да работи по зелени проекти най-вече за възстановяването на горите и възобновяемите енергии и така да компенсира емисиите от въглероден диоксид от полетите си.

Превозвачът уточни, че това ще му струва 25 милиона лири (29.2 милиона евро) годишно и плащането ще започне от догодина.

"Ангажираме се да имаме въглеродно неутрални полети чрез мрежата ни, това е световна премиера за авиокомпания", каза генералният директор на групата Йохан Лундгрен, който е родом от Швеция, откъдето тръгна увеличаващото влиянието си движение "срамно е да пътуваш със самолет". То приканва пътниците да отдават предимство на другите видове транспорт.

Групата обяви, че прибягването до "въглеродна компенсация" е временно, очаквайки разработването на технология, чрез която ще могат да летят хибридни и електрически самолети.

По тази причина "Изиджет" продължава изследванията си в тази област и обяви предварително споразумение с европейския гигант "Еърбъс", за да обмисли начина на въвеждане на пазара на ново поколение собствени самолети и търговската им експлоатация, предаде Франс прес.

Нискотарифният авиопревозвач напомни, че вече работи с американската стартъп компания "РайтИлектрик" (Wright Electric) за разработването на електрически самолет, който се надява да пусне на пазара за полети на кратки разстояния след по-малко от 10 години.

"Изиджет" освен това е ангажирана с модернизацията на флотилията си със самолети с по-малък разход на гориво, което ѝ позволи да намали въглеродните емисии на пътници с една трета спрямо отпечатъка си през 2000 година.

Тези мерки бяха обявени в момент, в който авиационният сектор е подложен на натиск да намали въглеродния си отпечатък. Според Международната организация за гражданска авиация около 2 процента от емисиите въглероден диоксид в света са от този сектор.

Според данните на Европейската агенция за околна среда емисиите от въглероден диоксид на въздушния транспорт надвишават значително, с 285 грама при съотношение пътник-километър, емисиите от другите видове транспорт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. dimitardi100
    #2

    Браво !

  2. BLM
    #1

    Най-малко емисии имат конските каруци - малко метан от пръцкането на коня. Представяте ли си удоволствието да тръгнеш от Факултето на гости при брато във Париж!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.