Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Излезе докладът за пламналия на "Шереметиево" самолет

1 коментар
Излезе докладът за пламналия на "Шереметиево" самолет

Руският "Сухой Суперджет -100" на руската авиокомпания "Аерофлот", който катастрофира на московското летище "Шереметиево"на 5 май, убивайки 41 души, е бил ударен от мълния, при което е загубил автопилота, и се е приземил с висока скорост, избухвайки в пламъци. Това сочи предварителният доклад за инцидента на руските разследващи, публикуван в петък. Макар в него да се посочват спорни действия на екипажа, не се говори за пилотски грешки.

104-страничният документ съдържа сведения за състоянието на машината преди излитането, което е отговаряло на изискванията, за членовете на екипажа, за цялото произшествие и резултатите от извършените изследвания.

От представените данни става ясно, че след излитането самолетът е бил ударен от мълния, което е изключило автопилота и всички системи за управления са минали в ръчен режим. Независимо от това и появилите си проблеми с наземната връзка, командирът на полета оценил ситуацията като нормална. Диспечерът дал указания на екипажа за снижаване на самолета до 900 м. На негов въпрос: "Имате ли нужда от някаква помощ?", било отговорено: "Не, засега всичко е нормално, по устав".

Цитираният от руските медии доклад посочва, че въпреки препоръката на сработила автоматична системи за извършване на втори кръг при захода за аварийното кацане, екипажът решил да го пропусне и да се приземи. В документа обаче се отбелязва, че ако екипажът е убеден в отсъствието на заплаха от страна на вятър, може да не се съобразява с това указание на системата.

Но в същото време е установено, че масата на самолета е надвишавала с 1.6 тона максимално допустимата за кацане.

След приземяването екипажът не освободил ръчно спирачните клапани. В същото време обаче не било осигурено автоматичното им освобождаване в избрания режим на управление. Самолетът пламнал, след като по време на кацането на три пъти ударил пистата, а колесникът му се счупил. Последвало разрушаване на долната част от конструкцията на самолета, теч на горива и избухнал пожарът.

Навреме били подадени сигналите за пожара. Част от пътниците успели да излязат от аварийните изходи, но други пасажерите не успели да напуснат машината, въпреки че пожарникарите били вече на пистата. Това им коствало живота.

Докладът не посочва като пряка причина за катастрофата грешки на пилотите, но действията на екипажа ще бъдат оценени по време на експерименти на тренажор и ще се извърши математическо моделиране на последния полет на въпросния "Сухой Суперджет-100".  Комисията ще анализира предишни случая и преход на системата за дистанционно управление на машината в ръчен режим и случаи на такива твърди кацания.

Разследващите засега не виждат необходимост от допълнителни препоръки за повишаване безопасността на полетите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #1

    А нещо за куфарите?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.