
Българското винопроизводство се е увеличило с 9,24 на сто пред миналата година, а износът на еликсири е нараснал с 26 на сто. Това съобщи министърът на земеделието и горите Нихат Кабил в сряда, в Пловдив, където участва в отриването на международното лозаро-винарско изложение Винария ‘2006,, продължаващо до 18 март.
През 2005 г. наши производители са изнесли 1 141 748 хектолитра вино, като най-голям обем в експорта има бутилираната продукция с обем от 889 645 хектолитра, като най-сериозните пазари на българската продукция са Русия и Европейския съюз, от който напред се очертава Полша като потребител. Като цяло страните от ЕС внасят 36 процента от българските вина в бутилки.
В първия ден от тазгодишното издание на Винария се провежда международна конференция за развитие на качествено лозарство и винарство в Югоизточна Европа. Във форума участват министри и представители на земеделските министерства на Албания, Босна и Херцеговина, България, Хърватrs, Гърция, Македония, Румъния, Сърбия и Черна гора и Турция. Те ще обсъждат обща стратегия за маркетинг и реклама на вината в региона. Според Кабил те са с общи вкусови качества и в тази връзка държавите от региона са повече партньори, отколкото конкуренти.
Само общата реклама може да създаде и индивидуални възможности, смята Никола Николов, председател на Националната лозаро-винарска камара, която е съорганизатор на изложението. За реклама на българските еликсири в създадения преди 2 години фонд "Българско вино" от членски внос са постъпили 1,8 млн. лв., очакват се и 700 000 лв. от държавата. Николов отбеляза и тенденцията значителна част от винарните да се рекламират през туристическите сезони.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент