Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Изпълнител без опит строи жп линията Костенец – Септември за 500 млн. лв.

2 коментара
Изпълнител без опит строи жп линията Костенец – Септември за 500 млн. лв.

Строежът на жп линията Костенец – Септември, която е част от железопътната магистрала "Тракия", тръгна след близо година проектиране. В обекта ще бъдат инвестирани над 500 млн. лв., съобщи министърът на транспорта Росен Желязков по време на първата копка.

"Един труден участък от 25 км, в който има всичко, което железопътната инфраструктура предполага – железен път, телекомуникации, сигнализации, съоръжения, мостове, тунели, подлези, надлези", каза Желязков. 

Той отбеляза, че е  предизвикателство за кратък период да се изгради връзката София - Пловдив и да се добави към почти изградената жп линия Пловдив - Бургас, както и към Свиленград.

Обектът се финансира със средства по механизма "Свързана Европа", откъдето се осигуряват около 300 млн. лв., а останалите са от държавния бюджет.

Изпълнителят – без голям опит в жп проекти и със съмнения за злоупотреби

Изпълнител на обекта е обединението "Костенец – Септември 2018", в което влизат фирми без особен опит в железопътното строителство, като за румънската има съмнения за злоупотреба с еврофондове. Договорът с тях е за близо 380 млн. лв. без ДДС, като сумата достига на над 501 млн. лв. с ДДС и непредвидените разходи.

Българският участник в консорциума "Транс логистика" е малко познат и предизвика недоумение сред строителния бранш, след като стана ясно, че печели търга. Компанията, основана през 2005 г., има скромен опит в строителството на железни пътища. Справка в сайта на компанията показва, че има изпълнени четири железопътни обекта в 14-годишната си история. "Транс Логистика" е работила по 1 линия на жп участъка Септември – Пловдив и по линията Курило – Мездра – Плевен. Участвала е в ремонта на жп линията от гара Макоцево до Пирдоп и на линията от Самоводене до Дъбово, както и по модернизацията на жп пътя Змейово – Стара Загора.На част от обектите е работило като подизпълнител на "Инфраструктурно строителтво".

Оборотът на "Транс Логистика" за миналата година възлиза на над 5.1 млн. лв., а година по-рано е бил  943 хил. лв. Разполага с 52-ма работници. Дружеството е еднолична собственост на Тони Тодоров, който я купува преди време от Тома Митаков, а той от Красимир Чакалов, показва справка в Търговския регистър.

Компанията "Транс Логистика" е регистрирана през 2005 г. в Плевен с капитал от 5000 лв. Предметът ѝ на дейност е разнообразен – от изработване на геодезични, кадастрални и регулационни карти през строителство, търговия, туризъм и т.н.

Партньор на българската фирма в обединението е испанската "Контратас Иглесиас" АД. Тя има изпълнени доста проекти, основно в пътното строителство. На сайта на компанията няма информация да е работила в областта на железопътната инфраструктура, писа преди време "Капитал".

Третият участник в консорциума е румънската"Аркада Къмпани" АД. По информация на Seenews компанията строи главно мостове и тунели, а основните ѝ собственици са Михай Хума и Спиру Манту. Според публикация на "Биволъ" през 2016 г. антикорупционната прокуратура на Румъния е внесла обвинение срещу компанията за злоупотреба с европейски средства. Става дума за представени фалшиви документи, че е засадила 30 хил. акации покрай реконструирана жп линия, като щетите се оценяват на 138 600 евро.

Жп линията Костенец-Септември е тежък обект

Според специалисти по железопътно строителство изграждането на линията жп Костенец – Септември е сложен и тежък за изграждане обект, с много сериозни инженерни съоръжения.

Отсечката от 24.5 км е с две железопътни линии, с две гари, три еднотръбни тунела с дължина 4.5 км, един подлез, три надлеза, 23 моста и виадукта, 4 км подпорни стени, 48 водостока, 9.2 кмпътища, 4.2 км шумозащитни стени, подлез за пещеходции  42 пресичания.

Освен това се предвижда да бъдат изградени маршуртно-компютърни централизации на гари Костенец и Белово.

Срокът за изпълнението на обекта е 60 месеца.

След пускането на новата линия пътническите влакове ще се движат със скорост от 160 км/ч, а товарните със 120 км/ч.

Строителният контрол

Оценката на съответствие и строителен надзор по проекта ще се извърши от "ИВЕР" ДЗЗД.

В обединението влизат фирмите "Ив контрол Варна" ЕООД, "Етаконс" ООД и "РПА" ООД.

Договорът с тях е над 8.2 млн. лв. без ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 1107a
    #2

    Няма голям опит в строителството, но има голям опит в ПРАВИЛНОТО УСВОЯВАНЕ!

  2. monitorqe137
    #1

    Медиапул: материалът е неграмотно написан: става дума за модернизация на участъка Септември-Костенец, а е написано като че ли в момента няма връзка м/у София и Пловдив.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.