Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Източните членки на ЕС обмислят дело срещу реформата на товарните превози

0 коментара
Източните членки на ЕС обмислят дело срещу реформата на товарните превози

Полша, България и други източноевропейски членки на ЕС обмислят дело срещу новите правила на ЕС за пътния транспорт, които ще принудят шофьорите от тези страни да се връщат у дома на всеки осем седмици, информира Ройтерс, позовавайки се на източници.

Промените са подкрепяни от по-богати членки на общността, включително Франция и Нидерландия. Спорът разкрива разделението в общността по оста Изток-Запад и подкопава единството в блока, вече пострадало заради Брекзит, отбелязва Ройтерс.

Товарни камиони и шофьори от Източна Европа работят из целия ЕС и Франция и други страни се опасяват, че те ощетяват собствените им транспортни компании.

Повечето европейски държави се договориха през декември за реформа на сектора за пътни превози, включително да се даде право на шофьорите на камиони, работещи в чужбина, да се прибират у дома на всеки три до четири седмици. Разпоредбите предвиждат седмичната почивка на шофьорите от поне 45 часа да се прекарва извън камионите и не на паркинги, като работодателят трябва да плати настаняването.

Новите правила също така ще принудят шофьорите от международните превози да се връщат заедно с камионите в централата на компанията си на всеки осем седмици. Тази мярка има за цел да се пребори с практиката транспортни компании да се регистрират в страни с по-ниски данъци, без всъщност да извършват дейност там.

България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва, Естония, Малта и Кипър обаче се противопоставят, според дипломатически източници. Те настояват за промени в новите правила, които се очаква да бъдат обсъдени от Европейския парламент през идните месеци.

Група от страни единомишленици иска промени в правилото за осемте седмици. Ще видим как ще се развият преговорите, в противен случай може да се стигне до съда, посочи високопоставен европейски дипломат.

Източните членки на ЕС твърдят, че връщането на празни камиони ощетява компаниите им, а също така оставя значителен въглероден отпечатък в момент, когато блокът се опитва да намали парниковите си емисии.

Западните членки обаче определят сегашните практики като социален дъмпинг - прехвърляне на дейност към страни с по-ниски заплати, данъци или по-слаби трудови права, пише Ройтерс.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.