Изцяло на зелена енергия мина заводът за минерална вода в Банкя

Изцяло на зелена енергия мина заводът за минерална вода в Банкя

Заводът за бутилиране на минерална вода в Банкя през 2017 г. е минал изцяло на зелена енергия, намалено е теглото на пластмасовите бутилки, използвани от предприятието, за да се намали генерирането на пластмасови отпадъци, и в тях са включени растителни материали, които ги правят по-добре рециклируеми. Това сочи Докладът за устойчиво развитие 2017 г. http://csr.cchbc.bg/#/01start на собственика на предприятието "Кока-Кола ХБК България", обявен в четвъртък.

В него се акцентира върху намаляването на екологичния отпечатък на производството на "Кока-Кола" в България. Компанията отбелязва, че теглото на опаковките на минералната вода "Банкя" от 0.750 л. е намалено с 22% - от 22 гр на 17.2 гр., което е равно на теглото на монета от 50 стотинки. Така не само се намалят количествата отпадъци за събиране и рециклиране, но и се използва по-малко енергия за производството на по-леките опаковки и се спестяват въглеродни емисии. Освен това всички пластмасови бутилки на минерална вода "Банкя" от 0.330 л до 1.5 л са от типа PlantBottle, т.е. опаковки, които са подходящи за рециклиране и са създадени от 30% растителни материали.

Дружеството вече трета година оползотворява и отпадъчните утайки от пречистването на отпадъчни води в производствения си център в Костинброд. През 2017 г. са използвани над 495 тона утайки за създаването на енергия чрез изгаряне. Те са послужили за генерирането на 79 744.80 кВтч или енергията, нужна за непрестанната работа на една 60 киловатова електрическа крушка за 152 дни.

През миналата година компанията започва да рециклира и етикетите на стъклените си бутилки. С подобрения в производствения ѝ център в Костинброд, за първи път са били преработени 95 830 кг етикета.

Според данните за 2017 г. при производството на всеки литър напитка "Кока-Кола Хеленик България" е генерирала 50 грама въглероден двуокис, което е с с 25% по-малко спрямо предишната година.

Като част от по-отговорната си дейност, компанията намалява и съдържанието на захар в напитките си. През 2017 г. то е със 7.5% по-ниско и е сведено до до 9.22 гр захар на 100 мл напитка. След познатата от години напитка "Кока-Кола" без захар, съшият вариант вече се предлага и за напитката "Спрайт". Лансираната през 2016 г. енергийна напитка "Монстър Ултра" с нулево съдържание на захар и нула калории е увеличила продажбите си и деля си на пазара с 2.3 на сто.

"Ние в "Кока-Кола Хеленик" вярваме, че добрите компании предлагат отлични продукти, но също така полагат грижи, за да направят света едно по-добро място за живот. Нашите дългогодишни грижи към обществото и околната среда допринесоха за това да бъдем световен лидер в индустрията за производство на напитки, като през 2017 г. за четвърта поредна година оглавихме глобалния показател в корпоративното устойчиво развитие Dow Jones Sustainability Index (DJSI) в Европа и в света. Горди сме, че служителите на системата на "Кока-Кола" в България ежедневно дават своя изключителен принос в тази насока“, коментира Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК България" в съобщението.

Споделяне
Още от Бизнес

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?