Известен шеф готвач и земеделски производители ще правят кулинарно шоу в 11 града

Известен шеф готвач и земеделски производители ще правят кулинарно шоу в 11 града

Известен шеф готвач ще промотира успешни български земеделски производители и техните продукти в 11 града на България. Избраните фермери са кандидатствали и са реализирали успешни проекти по настоящата Програма за развитие на селските райони. Под формата на кулинарно шоу те ще представят автентични продукти за даден район, а професионалният готвач с уменията си ще покаже, че те са подходящи за най-престижните ресторанти.

Домакини на 11-те двудневни събития ще бъдат София, Пловдив, Варна, Бургас, Монтана, Стара Загора, Велико Търново, Сливен, Смолян, Пазарджик и Русе.

"Нашата цел е да представим традиционни земеделски продукти за съответния район, в който ще бъде събитието по един привлекателен за местната общност начин. Така възникна идеята да поканим известен шеф-готвач да представи тези продукти по време на кулинарно шоу във всеки град", коментира пред Mediapool Мария Арсова, управител на фирмата "Ивент дизайн", която е успяла да предостави единствената валидна оферта в обществена поръчка, организирана от земеделското министерство.

Предложената сума за провеждането на своеобразното турне е 397 750 лева без ДДС и е за организиране на 11 двудневни семинара в страната. На всеки от тях, освен че ще се проведе кулинарно шоу, лектори ще представят т.нар. Стратегическия план за земеделие за следващия програмен период в ЕС, става ясно от сайта на Агенцията за обществени поръчки.

Прогнозната стойност на поръчката е 500 000 лв. без ДДС, но след отваряне на ценовите оферти на 7 октомври предложената цена от "Ивент дизайн" се е оказала с над 100 000 лв. по-ниска. Средствата се осигуряват от перото "Техническа помощ" на настоящата програма за развитие на селските райони. По принцип парите по това перо са специално предназначени за публичност по отношение на резултатите.

Кулинарно шоу, брандирани шатри и дегустация

Най-много средства ще отидат за опъването на 33 брандирани шатри и щандове - 123 750 лв. без ДДС ще отидат. Във всеки от планираните градове ще има по 3 такива.

Провеждането на 11 кулинарни шоу програми ще струва общо 60 500 лв. без ДДС. Отделно към него се предвиждат други 49 500 лв. без ДДС за 11 дегустации (по една във всеки град).

Озвучаването и сцената на 11-те семинара ще излезе 38 500 лв. без ДДС, а също толкова ще излезе и изработването на "видеовизитка". Други 34 100 лв. се предвиждат за медийна кампания и отразяване.

За семинарите ще бъдат ангажирани 33-ма лектори, които да разясняват пред земеделците новите евросхеми за периода 2021 до 2027 година. Единичната цена за лектор е 800 лв. без ДДС.

И стратегически план за новата селскостопанска политика

От обявлението става ясно, че по време на семинарите ще се представя т.нар. Стратегически план на България за прилагането на за бъдещата обща селскостопанска политика 2021-2027. Любопитен детайл е, че поръчката за рекламирането му е пусната още преди той да е готов и да е одобрен от Брюксел. Реално, работната група за него има само две събирания до момента. Документът е ключов, защото в него България трябва да заложи целите за прилагането на стратегията от ЕК - "От фермата до трапезата".

Трябва да се фиксират цели за намаляване на употребата на пестициди, за разрастване на площите с биоземеделие, за лансиране на нови "зелени субсидии" щадящи природата, а също и да се въведат практики за намаляване на разхищението на храни и въвеждането на по-високи стандарти по принцип за хранителните продукти. Ако България не постига заложените по години цели, ЕК ще замразява временно евросредства до коригирането на страната.

От публичната информация на сайта на Агенцията за обществени поръчки става ясно, че само две фирми са подали оферти по търга - Ейч Ди Ченъл ООД и "Ивент Дизайн" ООД. За валидна е оценена офертата само на последната.  Предстои Министерство на земеделието да сключи договор.

Проверка в Търговския регистър показва, че "Ивент Дизайн" е собственост на Любош Скупник и Мария Иванова Арсова. На сайта си дружеството посочва, че е българска компания за събитиен мениджмънт със солидна репутация на надежден и предпочитан партньор на множество български държавни институции и организации от неправителствения сектор, международни организации и частни компании.

Като клиенти са посочени Минисктерския съвет, няколко министерства, Прокуратура на Република България, Представителство на ЕК в България и др.

Мария Арсова посочва, че притежава магистърска степен по масови комуникации от Софийския университет и диплом за средно образование от Националната гимназия по древни езици и култури. Професионалният ѝ път включва позиции, сред които мениджър "Връзки с обществеността и реклама" на българския национален превозвач България Еър, ръководител на отдела за връзки с обществеността на Министерство на икономиката, мениджър "Връзки с обществеността" на Актавис (по това време Балканфарма) и хоноруван преподавател по практически аспекти на теорията на маркетинга в Университета за национално и световно стопанство в София.

Съдружникът ѝ Скупник притежава чешко и италианско гражданство, както и магистърска степен по Бизнес администрация от Пражкия икономически университет. Завършил е и Програмата по бизнес администрация и развитие на Университета в Ланкастър, Великобритания.

Споделяне

Още от България

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?