Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кабинетът гласува половин милион за ремонта на "Радецки"

1 коментар
Кабинетът гласува половин милион за ремонта на "Радецки"

Правителството отпуска половин милион лева за преглед и ремонт на парахода "Радецки". Решението, взето в сряда, идва месеци, след като започна кампания за събиране на пари за ремонта. Тя бе подкрепена от Националния исторически музей (НИМ), откъдето през януари заявиха, че са необходими 250 хил. лв. "допълнителен разход, непосилен за музея". В началото на февруари министърът на културата Боил Банов пресметна, че са необходими около 100 хиляди евро.

Ремонтът на "Радецки" няма да се прави в България, а най-вероятно в Румъния, заяви премиерът Бойко Борисов при разглеждане на тази точка от дневния ред на правителственото заседание. Причината е в начина, по който била приватизирана корабостроителницата в Русе.

"Тъй като навремето така са приватизирали корабостроителницата в Русе, ремонтът не може да бъде проведен в България, трябва да отиде в Румъния. За целта близо половин милион с днешната точка, като я подкрепите, даваме незабавно да отидат корабът да се отремонтира, така че да могат учениците, децата, пък и всеки турист, който иска да се вози на него и да може да пресъздаде усещането за подвига и героизма на Ботев", обясни Борисов.

Още преди месеци Банов заяви, че ремонтът не може да се направи у нас. Той обясни, че корабостроителницата в Русе не работела, тази във Варна се занимавала само с морски кораби, а "Радецки" е речен.

"Всички се прекланяме пред подвига на Ботев, всички свързваме името му и с кораба "Радецки". Не случайно в най-хубавите, патриотични песни, те са като химн, е споменаван и той", заяви в сряда Борисов.

Параходът "Радецки", който е филиал на НИМ и се намира на специален пристан в Козлодуй, е копие на оригиналния австрийски кораб. Плавателният съд, с който четата на Христо Ботев преминава в България през май 1876 г., е бракуван от австрийските власти в началото на миналия век. Впоследствие е построен сегашният параход.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Jimi
    #1

    Сегашният кораб „Радецки" всъщност е преустроен кораб, а не копие на истинския „Радецки". Това се случи (по спомени) някъде 1964-1965) година. Събирахме стотинки всички ученици, а държавата добави още пари и направи поръчката в тогавашното ККЗ „Иван Димитров". ККЗ е корабостроителен и кораборемонтен завод. Както казах не е новопроектиран кораб, а преустроен стар, така че да изглежда почти по същия начин (оригиналните снимки от някога не са твърде много). Истинският кораб е бил с колела от двете страни, които и сега ги има, но си има и витло отзад.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.