Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кабинетът изостави строежа на магистралата до Калотина

24 коментара

Правителството на Пламен Орешарски изостави строителството на магистралата до Калотина. Към момента обществената поръчка за 50-.километровото трасе е замразена, въпреки че още през март бяха отворени офертите на 10-те кандидати. Плановете на кабинета на ГЕРБ бяха магистралата да се построи до края на 2015 г. със спестените пари по оперативна програма "Транспорт".

Строителството на магистралата до Калотина остава за следващия програмен период 2014-2020 г., каза министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева в понеделник при откриването на пътния възел при гара Яна. Преди дни обаче транспортният министър Данаил Папазов обяви, че магистралата не е сред проектите, които ще се финансират с пари по оперативна програма "Транспорт" след 2014 г. По думите на Папазов средствата са за изграждането на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, "Хемус" до Велико Търново, както и скоростния път от Ботевград до Видин.

Изграждането на магистралния участък от София до Калотина е част от трансконтиненталният коридор Лондон – Калкута, който е най-краткия път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. През българска територия участъкът продължава от столицата по магистрала "Тракия" до Пловдив, където тръгва по изграждащата се магистрала "Марица" до ГКПП "Капитан Андреево".

Изграждането на 52 км от магистралата от София до Калотина влязоха в индикативния годишен списък на оперативна програма "Транспорт" още през 2012 г. с прогнозна стойност от 200 млн. лв. Заради изчерпване на средствата за пътища по програмата беше нужно политическо решение за наддоговаряне. Такова обаче не взе нито правителството на ГЕРБ, нито служебният кабинет. Сега се очертава тапата между Калотина и София да остане до 2020 г.

Междувременно строителството на магистралния участък от сръбската граница до Димитровград също ще се забави заради фалита на австрийската "Алпине". По думите на сръбския министър на строителството обекта ще бъде възложен за довършване на сръбски фирми, но това ще удължи изграждането му с около година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

24 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #24

    не само че изтеглиха 1 МИЛИАРД заем за 2 месеца КРАДЕНЕ, ами вече са опоскали и де що има останало по фондовете от ГЕРБ

  2. Анонимен
    #23

    За всичко са виновни оранжевите !

  3. Анонимен
    #22

    18, спестени пари по оперативна програма "Транспорт" няма. Цялата програма е договорена. Именно затова местят финансирането северната тангента по Оперативна програма Регионално развитие. Просто по ОПТ пари няма.

  4. Анонимен
    #21

    Така още повече ще личи разликата между Сърбия и България, която е член на ЕС. Разлика в полза на съсипаната от войни и конфликти Сърбия.

  5. Анонимен
    #20

    До 12. Седни си. Слаб 2. Коридорът Истанбул-Виена, за който толкова много зор даваш, може и да минава през коридор 4. Вземи малко се пообразовай. И, не съм червен, щото за твое сведение Коридор 4 беше приоритет на правителството на Иван Костов. Други, такива като теб, прикрити комунисти, драпат за вечната дружба СФРЮ - България. А, ако си чел малко по-внимателно поста, ще видиш, че с разработването на двата коридора 10 и 4. София ще се превърна за сметка на Ниш в преразпределителен център. Айде и малко по-леко го давай с нервите, че нещо май си забравил сутринта хапчетата да си изпиеш.

  6. Анонимен
    #19

    лошо решение граничния район загива никаква геополитика

  7. Анонимен
    #18

    А къде ще отодат спестените пари по оперативна програма "Транспорт"? Къде ли, къде ли? 3 : 5 :8

  8. Анонимен
    #17

    Терзиева, за какво си там? Оставка след като не можете да се справите! Ама по-бързо моля,че времето отлита за всички българи, които искат нормална държава!

  9. Анонимен
    #16

    Червените крадци са окрали всичко и вече няма пари.

  10. Анонимен
    #15

    Заради изчерпване на средствата за пътища по програмата беше нужно политическо решение за наддоговаряне. Такова обаче не взе нито правителството на ГЕРБ, нито служебният кабинет. - E, какво църкате герберчета? Даже и вашия любим палячо тиквочо не е взел това решение.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.