Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кабинетът подсилва контролните функции на комисията по хазарта

1 коментар
Кабинетът подсилва контролните функции на комисията по хазарта

Правителството засилва правомощията за контрол на Държавната комисия по хазарта, одобрявайки в сряда на редовното си заседание промени в устройствения правилник на подопечното на финансовото министерство ведомство.

Според съобщението на правителствената пресслужба, поправките създават условия за осъществяване на своевременни и всеобхватни проверки от контролните органи на комисията и се подобрява оперативният обмен на информация в организационната структура. Разширяват се и обхватът и обемът на проверките, които ще може да прави новата специализирана дирекция в ДХК.

Промените в структурата бяха предприети, след като финансовото министерство отчете, че прилаганият от нея контрол върху игрите на щастието не е ефективен и че санкционирането на нарушенията е ненавременно и неефективно.

Преди месец ведомството на Владислав Горанов отчете, че ДХК не прави своевременно предварителните проверки на игрално оборудване, въпреки че това е предпоставка за издаване на лицензи по Закона за хазарта. Бавело се е и унищожаването на негодното игрално оборудване.

През февруари финансовият министър Владислав Горанов смени без обяснение председателя на ДКХ Огнемир Митев и го замени с юристката от финансовото министерство Мария Филипова.

Скоро след идването си на поста тя назначи пълна проверка на трите национални телевизии – БНТ, бТВ и Нова телевизия, във връзка с рекламата на лотарийни игри. Резултатите показаха, че агресивната реклама на хазарт е законна и санкция бе наложена единствено на клипа "Шоколад".

Засилването на контрола от страна на комисията по хазарта става на фона на отложения с поне четири месеца, заради нотификация от Евросъюза, проектозакон за хазарта, нсене от вицепремиера Валери Симеонов и целящ да ограничи рекламата и продажбата на лотарийни билети.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Тези реклами ВНУШАВАТ на хората, че големите печалби са факт, случват се всяка седмица и е въпрос на време те да спечелят. Това разбира се не е вярно. Всяка голяма лотария се пресмята по теория на вероятностите така, че да плати разходите си и да излезе на печалба. Колко души трябва да загубят парите си, за да си платят организаторите телевизионното време?! Моя позната била задържана на телефона си за подобна игра и после платила сметка от 120 лева, но не се отказала да играе. Защо ги подвеждат с подобни внушения?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.