Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кабинетът с приоритет транспортен, енергиен и дигитален коридор Гърция-България-Румъния

0 коментара
Министър Гвоздейков (в средата) обяснява транспортните приоритети, сн. Министерство на транспорта

България е заинтересована от реализацията на няколко мащабни регионални проекта като акцентът е поставен върху изграждането и развитието на оста Александруполис – Бургас – Варна – Констанца като транспортна, енергийна и дигитална магистрала със стратегическо значение и по отношение на източния фланг на НАТО. Голям потенциал има също идеята за свързване на Адриатическо с Черно море от албанското пристанище Дуръс до Бургас и Варна, по която се работи от години, но без особен успех. Това коментира премиерът Николай Дянков при участите си в четвъртото издание на Софийския икономически форум във вторник.

"Тези проекти имат огромни възможности за развитие, но изискват също така огромни инвестиции и политическа воля от ръководителите на съответните държави", посочи Денков.

В икономическата криза от последните години той съзира шанс за региони като Балканския полуостров като стратегическа връзка между Европа и Азия. Според министър-председателя България може да предложи не само географски предимства като маршрут от Азия през Турция до Европа, не само туристически и културни съкровища, но и успешни икономически модели, които да бъдат надградени до регионални.

"Уроците на глобализацията ни научиха, че всяка страна с нашия размер е твърде малка, за да бъде наистина конкурент на големите региони, които са се развили заедно като един общ комплекс. Затова е важно да използваме тези възможности и да потърсим нашето общо развитие в бъдеще", заяви Николай Денков.

Той обаче отбеляза като пречки за пълното развитие на потенциала на страната са проблемите с върховенството на закона и оттам недостатъчно сигурната икономическа среда, както и недостатъчно ясно аргументираната позиция на България спрямо пълната ѝ интеграция в структурите на Европейския съюз и НАТО.

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков също отбеляза като свой приоритет свързването на пристанищата на Егейско море, Черно море и река Дунав с железопътен транспорт. Той обяви, че вече е формиран екип от експерти, който ще работи по проекта и се очакват реципрочни действия от гръцката страна, което ще даде възможност за ускоряване на изпълнението му. Целта е част от дейностите да бъдат финансирани от Механизма за свързана Европа 2021-2027 г.

"Завършването на автомагистралите "Струма" и "Русе-Велико Търново", както и тунелът под Шипка, са ключовите пътни проекти за постигане на по-добра свързаност по направлението Север-Юг", заяви транспортният министър.

"Българската държава разчита изключително много на подкрепата на Гърция и за присъдиняването на страната към Шенген, защото това ще помогне значително на бизнеса от двете страни на границата”, каза още Гвоздейков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.