Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кабинетът сваля критериите за концесионер на Летище Русе

12 коментара
Кабинетът сваля критериите за концесионер на Летище Русе

Правителството прекрати обявената през миналата година концесионна процедура за гражданското летище за обществено ползване "Русе" поради липса на подадени оферти и откри нова с облекчени условия, съобщи правителствената информационна служба във вторник.

Основен предмет на новата концесия са разширението и реконструкцията на летището, неговото управление и поддържане след въвеждането му в експлоатация в следващите 35 години.

Промяната се е наложила, защото летище Русе в момента не функционира и за пускането му в експлоатация е необходимо да бъде извършено частично изграждане на обекта.

Облекчени са някои от изискванията към кандидатите, свързани с мащабите на летищата, които до момента са управлявали.

В старата процедура кандидат-концесионерите трябваше да са управлявали граждански летища поне две от последните пет години, да са обслужвали минимум 500 хил. души и не по-малко от 10 хил. тона товари годишно. От пряката дейност по експлоатацията, кандидатите трябва да са реализирали поне по 15 млн. евро за всяка от последните три години. Друго изискване към тях беше да са направили инвестиции в развитието на граждански летища за над 50 млн. евро през последните пет години.

В новата процедура е предвидена безусловна и неотменяема банкова гаранция за инвеститора за обезпечаване на планираните инвестиции в размер на не по-малко от 10 на сто от стойността им.

Срокът на въвеждане на летището в експлоатация е между 36 и 60 месеца от влизането в сила на концесионния договор.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ялмар Шахт
    #13

    СЕГА ЩЕ ВИДИТЕ ,ЧЕ ЩЕ ГО СПЕЧЕЛЯТ НЯКОИ ЕВРЕИ.В РУСЕ ТЕ ОТКРАДНАХА ВЕЧЕ ГРАДСКИЯ АВТОТРАНСПОРТ, ИМАТ СИ 20 ПОСТРОЕНИ БЛОКА ОТ ИЗВЕСТНИЯ "МОШЕ"НИК ВИКТОР ЕПЩАЙН,"КУПИХА" ТЕЦА, ЗАМ.КМЕТА ПО КУЛТУРАТА Е ВРЕЙН, КУЛТУРНИЯТ ЦЕНЪТЪР СЕ НАРИЧА ЕЛИАС КАНЕТИ..ИМАТ И 5-6 МОЩНИ ФАБРИКИ, ОТ 7 НОВОСТРОЯЩИ СЕ МОЛОВЕ 3 СА ТЕХНИ- С ЕДНА ДУМА: ПОДГОТВЯТ ПЛАН МОЙСЕЙ2,А ИМЕНО ПРЕСЕЛВАНЕТО НА 2 000 000 ЧИФУТИ ОТ ПАЛЕСТИНА В БЪЛГАРИЯ! ДО КОГА ЩЕ ТЪРПИТЕ ТОВА ,БЪЛГАРИ! УТРЕ ЩЕ СЕ ОКАЖЕМ ПАЛЕСТИНЦИТЕ НА БАЛКАНИТЕ!

  2. samvoin
    #11

    Точно така ще е.Сега например фирма "Автобусни превози" в град Плевен, се гледа от някаква израелска фирмаи се готви продажбата и с гласовете на "Атака" и ДПС, както и партията на циганските гангстери-"Солидарност" които са зад синия кмет-Найден Зеленогорски и в коалиция със СДС, спорединформация на местен вестник.Във Велико Търново вече има еврейски град, а сега се готви такъв и в Плевен, както и в Русе вероятно, а и в Пловдив има такива планове и никнат като гъбиобекти с еврейскии масонски символи.Е,

  3. samvoin
    #10

    Израелци гледат към градския транспорт в ПлевенСамо няколко седмици след първото си посещение в Плевен НП Ноах Гал Гендлер, посланик на Израел у нас, пристигна вчера за нова среща с кмета Найден Зеленогорски и неговия екип. НП Гендлер беше съпроводен от представители на израелската корпорация “Egged” и на българското й представителство “Еггед - БГ”. Корпорацията е най-големият оператор на обществен транспорт в Израел и един от първите пет в света. Нейният финансов оборот е почти половин милиард евро.

  4. Катилов
    #9

    предпочитам израелска инвазия,пред руска.преди 09.09.1944 голяма част от търговията в Русе е била в ръцете на евреи.от стари русенци съм чувал само добри неща за евреите.в Русе най-хубавите къщи са на евреи.

  5. Владимир
    #8

    Евреите винаги са били много будни и учени хора. Който им завижда, да си плюе на ръцете и да бачка... Якооо... и с мисъл.

  6. Отчаени тарикати
    #7

    В русе има една поляна с напукан бетон. Няма нищо друго. Там не може да кацне дори Ан-2, камо ли свестен съвременен самолет.Русенското червено лоби обаче бави процедурата за летището в Горна Оряховица, което напълно оборудвано и функциониращо и много много по-изгодно.Отчаяна работа

  7. неотчаян
    #6

    Аман от местен "патриотизъм".Пишем на принципа ЕЖК (една жена каза), без да знаем истинското положение на нещата. Голямо притеснение да не тръгне летището в Русе, че това в Горна ще замре(не че сега не е на "системи" от държавата). Пак, че още не е потънало в Янтра...

  8. sam
    #5

    mestnoto naselenie, samo dva primera - Rusia predi revoliuziata i Palestina!Koliat i besiat bezmilostno!Tazi sgan ne biva da se dopuska i v Balgaria, tova ste e kraiat ni!

  9. нЕоОтчаен
    #4

    На "летище" Русе в момента няма нищо.Ама абсолютно нищоДори пистата е от шестъгални бетонни блокове, които са се разместили и сега ПИСТАТА НЕ

  10. нЕоОтчаен
    #3

    На "летище" Русе в момента няма нищо.Ама абсолютно нищоДори пистата е от шестъгални бетонни блокове, които са се разместили и сега ПИСТАТА НЕ става за нищо.От сградите са останали само скелетитеТоест балъка, който се излъже да концесионира "летище" Русе ще започне от нула.Тоест на този балък му е все едно дали ще концесионира "летище" Русе или някоя гола поляна."Местният патриотизъм" наистина е много силен фактор тук. защото болните социалистически амбиции на комплексарите от провинциалния град

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.