Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кабинетът свива драстично кариерите, пречещи на строежа на "Хемус"

7 коментара

Регионалният министър Росен Плевнелиев ще преговаря с концесионерите на кариерите за строителни материали в районите на Долни и Горни Богоров и Челопечене, които пречат на изграждането на връзката на магистрала "Хемус" с Околовръстното шосе, става ясно от стенограмата на Министерски съвет.

"Намаляваме и вие ме упълномощавате мен да сключа допълнителни споразумения към договорите за предоставяне на концесии за добив, като намаляваме размера на концесионните площи. Става въпрос за драстично намаляване, а в едната концесия от 175 000 квадрата ще падне на 84 000 квадрата, а другата концесия в Челопечене – от 196 000 кв. ще падне на 114 000 кв., но това е изключително необходимо, за да се съобразим със закона, с изискванията, със 100-метровата обслужваща зона и да вървим бързичко напред", казва министър Плевнелиев. Коцесията в Челопечене се държи от ЗСК "Кремиковци", а тази при Долни Богоров от "Камъни и пясък" ООД, София.

Наличието на кариери за строителни материали по трасето на "Хемус" беше наречено от премиера Бойко Борисов "поредния капан на кабинета Станишев". В последствие се оказа, че процедурите са от 2001, 2003 и 2004 г. и предишното правителство няма връзка с тях. Концесионерите изкопали 15-20 метрови ями и сега проектът за връзката на магистралата с околовръстното трябвало да се променя, да се правят мостове, което ще оскъпи строежа.

"Те сигурно не са случайни концесионери, защото е естествено, че да имаш чакъл и скални материали до 8.5 километра магистрала – това е един прекрасен бизнес, за който всъщност не харчиш никакви пари, просто само една трошачка и само даваш инертни материали. Те винаги са по-евтини, отколкото ако фирмите изпълнителки ги докарват от друго място.

Това беше направено абсолютно същото по магистрала "Тракия” още преди, когато си говореха, че ще продължат заедно БСП и НДСВ по магистрала "Тракия", това им беше основният предизборен хит – да се атакуват по тази тема. Знаели са прекрасно, че няма да правят магистрала, но в същото време това не им е попречило за всички кариери за скални материали, за чакъла, а магистрала "Тракия” е една от малкото магистрали, която почти цялата минава на чакъл. Да ви го обясня по-нагледно. Първо се отнема хумусният слой. След това с много едри камъни се нареждат, след това по-дребни, по-дребни. Само 6 милиона кубически метра е Лот 2. Те не са мислили да правят магистрала, но всичките са били научени да смятат в проценти и са пресметнали в проценти тези участъци магистрала по толкова камъка колко пара ще влезе, ако дадат концесиите по тази магистрала.

Сега фирмите изпълнителки нямат никакъв друг шанс, освен да взимат оттам. Не може да докараш от Благоевград или от Видин или от Монтана скални материали, защото ще ти излезе много скъпо и естествено, взимат там и с 80 стотинки до 1 лев по-скъпо, отколкото струват иначе. Ето ви типичен пример за конфликт на интереси, но всичките тези хора прекрасно са се подготвили, защото са знаели, че ще дойдем ние и ще строим магистрали и са казали: Тези пиленца докато ни правят магистралата, ние ще се нагушим здраво с парите, които ще даде и Европейският съюз. Но сега ние – да тръгнем да разваляме концесии, да ги даваме отново – това не знам колко години ще траят съдебните процеси – ще останем и ние с мисъл за светлото бъдеще! Така че тогава е можело спокойно да се намеси и президентът, както сега за всяко нещо се намесва, и да каже: "Вие защо давате концесии по магистралата, като още няма магистрала. Кой после ще ви плаща тези масрафи?” Но тогава явно не е имало кой да го информира, докато сега е информиран за всичко", коментира казуса пред министрите си премиерът Борисов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо
    #8

    Та това е по-скоро софийски булевард, нежели магистрала "Хемис"! Хитра лисица излезе мутрата - все пак се произнесе и написа името на магистрала "Хемус", чийто строеж е от една петилетка съвсем замразен!

  2. Васко
    #7

    Предлагам на Б. Борисов да възложи на компетентните органи да съобщят данните за всички разпоредителни сделки по трасетата на магистралите, вкл. южната дъга на Околовръстното шосе на София от 1991 г. насам. Интересно е да знаем имената на облагодетелстваните, както и имената на облагодетелствалите ги чиновници.

  3. иван
    #6

    "Но сега ние – да тръгнем да разваляме концесии, да ги даваме отново /на мои фирми/– това не знам колко години ще траят съдебните процеси – ще останем и ние с мисъл за светлото бъдеще!" Ама много го е яд, че няма да пребере и от тези концесии пари. Явно само за това мисли ББ.

  4. opel
    #5

    Ами ББ вместо да се радва че има предприемчиви хора обвинява пак Станишев.Това се казва добър бизнес план.Все пак тези фирми плащат такси ДДС,данъци...Това е основата на бизнеса,да произвежда нещо евтино и да го продава,скъпо,стига да има кои да го купи..Така и трябва.Да не забравяме че и Си Банк беше купена евтино и после продадена скъпо.Или греша???

  5. Факт
    #4

    Наистина си ги изтървал, ама нали продаде цялото "Кремиковци" за 1 долар та белким са ти се отблагодарили подобаващо и тези от кариерата.

  6. армагедон
    #2

    комунистите са силно и безсъвестно изобретателни

  7. брутруто
    #1

    ти май изтрещя :)дори самия борисов признава, че концесиите са по царско време раздадени, ама комунистите са ти виновнивие герберастите винаги ли сте такива безмозъчни?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.