Кафетата "Коста" вече и в магазини и заведения извън веригата

Кафетата "Коста" вече и в магазини и заведения извън веригата

Широка гама кафета от марката "Коста Кафе" (Costa Coffee) вече започва да се предлага и в широката търговска мрежа и други кафенета извън тези от едноименната верига в България, съобщиха от "Кока Кола Хеленик", която през 2018 г. придоби компанията "Коста Лимитид" за 4.2 млрд. евро, а през миналата година финализира сделката.

Това е пореден опит на "Кока Кола" в бизнеса с кафе, след като преди време работи с "Лаваца" и бе неин дистрибутор, но компаниите се разделиха, а пред 2014 г. придоби 10 процента от американския производител на капсули за приготвяне на кафе "Грийн Маунтийн Кофи" (Green Mountain Coffee) .

След сделката за "Коста Кафе", България става първият европейски пазар, който лансира кафения бленд със серията "Мока Италия" (Mocha Italia). Четири нейни разновидности вече се предлагат в търговската мрежа в страната, а компанията работи по обучението на служители на редица  кафенета, които да предлагат новия вкус. Кафетата с аромат на шоколад, карамел, ядки и вкуса на чистата арабика ще се предлагат и в едноименната верига, но засега компанията няма намерение да разширява франчайз сътрудничеството си.

"За нас е удоволствие да можем да предоставим на клиентите и потребителите си възможността да отнесат вкъщи изживяването, което носи Costa Coffee. Докато надграждаме силата на марката, работим в тясно сътрудничество с нашите клиенти от ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафенета), за да могат да предлагат Costa Coffee. Тази крачка увеличава силата, обхвата и гъвкавостта на нашето портфолио и бележи началото на дългосрочния ни план за растеж, който включва предоставянето на Costa Coffee по всяко време и за всички поводи в 28-те пазара от Групата "Кока-Кола Хеленик", коментира Зоран Богданович, главен изпълнителен директор на групата.

Пълната гама продукти на "Коста Кафе" ще включва кафе на зърна и мляно кафе, подходящо за приготвяне вкъщи или в офиса.

Селекцията от сортове кафета е подбрана от маестро Дженаро Пелича, а кафените нашият Майстор на кафето, и се произвежда от кафени зърна, сертифицирани от Rainforest Alliance, които се използват във всички видове кафе на Costa Coffee в целия свят, допълва Джил Макдоналд, главен изпълнителен директор на "Коста Кафе".

"Щастливи сме да приветстваме това ново попълнение към нашето 24/7 портофлио и да бъдем първия пазар в Групата Кока-Кола Хеленик, който лансира Costa Coffee. Тази нова страница е ключов момент в нашата 55-годишна история в България – Costa Coffee е страхотна и добре позната, горда и страстна марка с история, базирана на занаята, която ще се впише много добре тук в България – страна с добре утвърдена кафе традиция", коментира и Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК България".

Компанията "Коста Кафе" е основана през 1971 г. в Лондон от братята италианци Серджио и Бруно Коста. Днес тя присъства на 31 международни пазара с над 2700 кафенета във Великобритания и Ирландия и над 1200 в световен мащаб.

Веригата печели десет последователни години – от 2010 г. досега, отличието Най-добра маркова верига кафетерии във Великобритания и Ирландия на Allegra Strategies. "Коста" има  благотворителна организация, която има за цел да подобрява шансовете в живота на децата в общностите, в които се отглежда кафе, като им помага да получават достъп до безопасно и качествено образование. Досега тя е финансирала над 80 училищни проекта и е променила животите на над 75 000 деца. Компанията има и програма в подкрепа на общностите в цяла Великобритания, която дава възможност на екипите ѝ доброволно да инвестират време за добри каузи на местно ниво.

През 2011 г. Costa Coffee закупи Coffee Nation, днес известно като Costa Express. Costa Express оперира на девет международни пазара с над 8500 кафетерии във Великобритания и повече от 1000 по целия свят.

Споделяне
Още от Бизнес

Как си обяснявате акцията на прокуратурата с обиски и арести в президентството?