Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Как да си върнем парите за отменени събития в страните от ЕС

0 коментара
Как да си върнем парите за отменени събития в страните от ЕС

Заради пандемията много културни и спортни събития в различни държави от ЕС са били, отменени, отложени за след месеци или дори за следващата година.

От Европейския потребителски център /ЕПЦ/ в България дават полезна информация как можем да си върнем парите.

Законодателството в ЕС не е предвидило специални условия, които да са общоприложими при отмяната на спортни или културни събития. Това означава, че правата на потребителите при отмяна или отлагане на концерт, спортна проява или друго мероприятие зависят от националното законодателство на различните държави, както и от условията на договора с организаторите на събитието. В някои държави вече са били въведени специални правила за компенсация, които важат само за отменени събития в рамките на пандемията, обясняват от ЕПЦ България.

Според ново законодателство в Германия организаторите на събития могат да издават ваучер вместо да връщат пари за неизползваните билети. Важно е обаче пропуските за отменените прояви да са били купени преди 8 март 2020 г. Стойността на ваучера трябва да еквивалентна на цената на билета. Ако талонът не се използва до 31 декември 2021 г., потребителят може да поиска да му бъде осребрен, уточняват от ЕПЦ България.

В Италия също има нов нормативен акт, който разрешава на организаторите на събития да издадат ваучери, които са валидни 18 месеца след отлагането на мероприятията.

За фестивалите, които са отложени в Португалия клиентите могат да получат ваучери, които са валидни до края на 2021 г. Тези талони могат да се прехвърлят на други хора или да се използват за друг вид забавление, което предлагат организаторите. Ако ваучерите не се използват до 21 декември 2021 г., потребителят има право да поиска парите си обратно, обясняват още от ЕПЦ България.

Съгласно закон, приет наскоро в Литва, организаторът има право да определи по-късна дата на събитие, което е отложено, като билетите важат автоматично за него. Ако обаче тази дата не е удобна за потребителя, то фирмата може да му предложи ваучер. Срещу него може да се купят билети за бъдещи събития на същия организатор. Ако талонът не се използва в рамките на 1 година, потребителят може да поиска възстановяване на средствата обратно, уточняват от ЕПЦ България.

Ако все пак потребителят не иска ваучер, може да опита да потърси друго гъвкаво решение, като се свърже с организатора на събитието, съветва Соня Спасова, директор на ЕПЦ България, цитирана от БТА.

Първо трябва да бъде проверен сайтът, откъдето са купени билетите - най-вероятно там вече има обявена информация и съвети какви са възможните опции. В противен случай потребителят може да потърси имейл или друг начин за връзка с продавача. И въпреки положените усилия, ако той не успее да се свърже с неговия продавач на билети или организатор на събития и те се намират в друга страна от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, потребителят може да потърси безплатна помощ и съдействие на www.ecc.bg, допълват още от Европейски потребителски център в България.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.