Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Как французин стана български "винен" посланик

Със стар автомобил Ги Лабери разхожда туристите из лозята си в Брестовица

4 коментара
Как французин стана български "винен" посланик

Историята на французина Ги Лабери в България започва преди около десетина години в Пловдив. Той е от Бордо, но се влюбва в българското вино. Мечтата му е да стане разпознаваем продукт на световната еносцена.

Ги Лабери сред лозовите си масиви край Пловдив сн. Фейсбук


Днес Ги води по между 3000 и 5000 французи в България годишно на винен туризъм. Има собствена винарска изба, туристическа агенция “Витис тур” и наема чартъри от Нант, за да доведе у нас ценители на хубавото вино или просто жадни за приключения французи.

Натрупал опит от българската действителност, на седмата годишна среща на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции с местния бизнес в Пампорово Ги Лабери сподели идеите си за развитието на българския винен туризъм.

Ще говоря на английски, като си превеждам от френски, но презентацията ми е на български от уважение към аудиторията”, каза Ги Лабери. Уточни, че може да има разминаване между това, което говори и слайдовете, защото все още не владее добре българския език.

Продуктът енотуризъм обединява продажбата на виното, представянето на териториалната стратегия на марката и културната индивидуалност на мястото, където е произведено, каза Ги Лабери

Френски туристи в "столицата" на виното, както Ги нарича Брестовица сн. Фейсбук

Според него, за да е успешен енотуризмът е нужно да се предлага като комбиниран туристически продукт. Освен дегустацията на вино, трябва да има още и спа, забавления, ресторанти с автентичната за региона храна.  Наред с това на туриста трябва да се създаде и енопреживяване – да хване ножиците и да зареже лозата или пък сам да набере гроздето с традиционната носия, така както са го правили преди векове например. Това ще създаде преживяване на туриста, което той със сигурност ще разкаже в интересна история. Друг ще я продължи и това ще доведе нови туристи, които ще искат да преживеят същото вълнуващо пътешествие. В добавка от съществена важност е самото посрещане на госта.

Ги Лабери например използва малкия си поддържан “Ситроен”, познат на българите като колата на полицая от Сен Тропе с незабравимия Луи дьо Финес, с която разхожда най-запалените си туристи из лозята в Брестовица.

Ситроенът на Ги Лабери, с който разхожда най-емоционалните си туристи по лозята сн. Фейсбук


Наблюденията на французина показват, че 55% от енотуристите са епикурейци, които търсят приятни изживявания. Една четвърт са ерудитите, които са жадни за знания и искат да обогатят общата си култура не само за виното, но и за местата, които са посетили, с традициите и обичаите на хората в тях.  Други 15 на сто Ги Лабери ги нарича изследователи, които търсят новостите в света на виното. Едва 5 на сто са познавачите на виното, с голям опит и задълбочени знания за винопроизводството.

За да се развие добър енотуризъм, който да е конкурентен на световните винени региони, е необходимо да се покаже културната идентичност и автентичност на региона, където е произведено виното, каза Ги Лабери. Също така е важно да се използват маркетинговиге инструменти за налагането на бранда, както и добре обучени професионалисти при представянето му, допълни той.

Но не представянето и съветите на Ги пред колегите му туроператори и местна администрация станаха повод за коментари, а дребни пунктуационни и една правописна грешка на един от слайдовете му, изваден от контекста, предизвикаха широка дискусия в социалните мрежи.

Като космополит Ги маха с ръка, амбициран да овладее добре и българския, с който в момента се справя прилично, но предпочита да говори на родния френски.

Колегите му туроператори пък се възмущават от коментарите в мрежата, част от които са на журналисти, които не са на мястото на събитието в Пампорово. Казват, че Ги е много повече българин от тези, които пишат злобни коментари. Разказват как през миналата година в Монпелие представил завладяващо предимствата на българското вино, облечен в българска народна носия, и грабнал отличие в енотуризма.

Затова го наричат “винения посланик” на България, който ще продължи да развежда туристи в малки, семейни български винарни, пълни с история и традиции.

Ги Лабери е направил карта на българското вино и разказва на туристи историята на различните региони в Капана в Пловдив сн. Фейсбук

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. LABEYRIE
    #4

    До колкото ме засяга , не ви познавам.След като прочетох вашият коментар , останових , че вие най вероятно не сте професионалист в областа на туризма.Съществуват три вида полети : Редовни , Чартърни и с Ниски цени.Каня ви да проверите дефинициите в Уикипедия.Предлагам ви да проверите таблата за полетната инфоррмация или да се свържете с летище Варна за да се консултирате за Чартърните полети Нант – Варна – Нант през 2017 , 2018 и 2019 г.В последствие ще ви помоля да представите вашите извинения на журналистката , Госпожа Лили Гранистка за пренебрежителните предложения от ваша страна също така и на асоциацията на туроператорите – ABTTA.

  2. dimitardi100
    #3

    Един добър приятел на България !

  3. Чинчила
    #2

    Познавам човека. Наистина ентусиаст и прави много за популяризацията на България, но дълбоко се съмнявам в организиране на цели чартъри. Поне в бранша за подобна чартърна верига от Нант никой не е чувал. Така че е препоръчително журналистите да бъдат по-конкретни с подобни информации.

  4. асен
    #1

    браво!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам