Как "Кауфланд" направи ИТ хъб в България, който продължава да расте

Екипът в София обслужва везните на касите във всички магазини на веригата по света

Откриване на новия офис на ИТ хъба на Кауфланд - Огнян Златев, Роко Геринг, Михаил Петров и Иван Георгиев отляво на дясно

През 2008 г. ИТ мениджърът на "Кауфланд" Роко Геринг работи в София за българския офис. Финансовият и административен директор на "Кауфланд България" Михаил Петров му предлага да направят ИТ звено, което да помага за обслужването на магазините от веригата в целия свят. И не само – да разработват иновативни проекти. Геринг казва, че сега не му е времето и се връща в Германия.

Михаил Петров обаче не се отказва от бизнес идеята си и седем години по-късно – през 2015, подновява офертата си към Геринг. Убеждава го с аргумента, че времето се променя, хората се променят, Европейският съюз също се променя и сега е точното време, няма за кога да се отлага.

Така през 2017 г. се ражда "Кауфланд Сървиз ИТ Хъб" (Kaufland Service IT HUB) с 9 ентусиазирани млади специалисти. Две години по-късно в него вече работят 120 души, а плановете са броят им да се удвои до края на 2020 г.

Историята за раждането на ИТ хъба на "Кауфланд" в София разказа Роко Геринг при откриването на втория офис на компанията на столичния булевард "Тодор Александров". Михаил Петров сподели, че най-трудното е било да го убеди, че България е най-правилното място за новото бизнес начинание.

"Избрахме София, защото тук има много талантливи, висококвалифицирани и мотивирани млади хора. Успяхме да намерим нужните специалисти, от които силно се нуждаем, за да продължим разширяването на нарастващия ИТ-бизнес на групата", сподели Роко Геринг, който днес е член на управителния съвет на "Шварц ИТ" (Schwarz IT).

Българското дружество "Кауфланд Сървис ИТ Хъб" е част от технологичната компания "Шварц ИТ", която създава решения и процеси за най-голямата европейска група в сектора на търговията – базираната в Германия "Шварц груп" (Schwarz) с годишен оборот от 100 милиарда евро. Магазините на групата оперират под брандовете "Кауфланд" и "Лидл".

Чрез своите хъбове "Шварц ИТ" разработва технологии, които подобряват обслужването на клиентите в над 11 500 хипермаркета на групата на три континента – Европа, САЩ и Австралия. Технологиите помагат и в работата на над 400 000 служители в групата и допринасят компанията да се отличава от конкурентите на пазара.

"Амбицията ни е да изградим интегриран европейски единен цифров пазар, в който иновативни компании като "Кауфланд България" да растат и да се развиват още по-интензивно", каза Огнян Златев, ръководител на Представителството на Европейската комисия в България.

Разширяване

Днес Роко Геринг не съжалява за решението си да избере София за ИТ инвестицията на "Кауфланд".

За близо три години е изграден един "подкрепящ отбор" в София, който подпомага 2000 ИТ специалисти, които работят в централата в Германия, отбеляза Геринг. И плановете са да расте още – над 200 служители през 2020 г.

Концепцията на "Кауфланд Сървис ИТ Хъб" не е на аутсорсинг компания, а е насочена към съвместната виртуална работа на екипи от България и Германия по проекти с обща архитектура и стратегия.

Софийският екип отговаря за управлението на мерките и теглилките на всички везни на касите на магазините "Кауфланд" по света – дава пример Иван Георгиев, мениджър на ИТ хъба в България. Освен това подпомагат екипът в Германия в управлението на касовата система на всички магазини от групата.

Около 800 системи SAP управляват бизнеса на групата "Шварц". Те контролират от доставката на стоката в склада, разпределянето ѝ по магазините, поставянето по стелажите, издаването на касовия бон и т.н.

Работата с толкова много системи и в такъв голям мащаб е една от причините да има интерес от страна на ИТ специалистите, тъй като много малко фирми в България работят с толкова много различни системи SAP, обясни Иван Георгиев.

Това, което отличава "Кауфланд Сървис ИТ Хъб", е нашата ангажираност и стратегия, допълва Михаил Петров. По думите му ръководството на компанията цени както качеството на работа, така и на живота на служителите им и за това се стремят да им създадат комфорт и удобство.

Новият офис – бокс, йога, сафари и "зелена" стая с билки

В новия офис на компанията има всякакви екстри както за работа, така и за разпускане – преди или след дългия работен ден.

Офисът е разположен в нова сграда на четири етажа, като всеки един е обособен тематично – по континенти и природа. Вторият условно е наречен Германия и България, за заздравяване на българо-германското приятелство. Преобладаващият цвят е червен, а по стените природата е представена с реки. Тук има и малка "зелена" стая, в която служителите могат да отдъхнат сред ухания на мащерка, мента и други растения, които отглеждат в саксии.

Следващият етаж е зоната за релакс – кухня със всички удобства, фитнес, зала с голяма плазма, за да преживяват заедно спортни събития. Най предпочитани са боксът и йогата. Има служители, които дори разпускат с няколко удара в крушата по време на обедната почивка, разказва Иван Георгиев.

На четвъртия етаж е зона Австралия с планини и сафари по стените, а на петия е Америка с върховете.

Бюрата на служителите пък се регулират, така че всеки да работи както му е удобно - прав или седнал.


Средна възраст – 29 години

ИТ отборът на "Кауфланд България" е на средна възраст 29 години. Имаме дори ученик под 18 години и се наложи да го вземем на работа след разрешението на родителите му, разказва Иван Георгиев. По думите му няма текучество сред персонала.

"Кауфланд" работи заедно и с Националната гимназия по компютърни технологии в Правец. Оборудвала е кабинет в училището и втора поредна година прави олимпиади за учениците. На най-добрите раздава и стипендии. На първата олимпиада отличените са трима, а тази година вече са осем ученици, като от тях само една е девойка.

Споделяне

Още от Бизнес

Как оценявате кандидата на ИТН за премиер?