Как се прави кампания за раждаемостта без фриволни шегички

Как се прави кампания за раждаемостта без фриволни шегички

Пиар експертът Любомир Аламанов публикува коментар за кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК). Кампанията има за цел да насърчи повишаването на раждаемостта, но предизвика сериозни критики заради посланията си - че бащинството прави мъжете по-привлекателни, снимките с деца събират повече лайкове и т.н. Според Аламанов "фриволните шефички" и липсата на съдържание в "Направи го сега" подменят основната тема:

В теорията на комуникациите има основен постулат. Кампаниите се изграждат от вътре навън. От съдържанието към опаковката. Ако няма съдържание, каквато и опаковка да се сложи, кампанията ще бъде повърхностна и няма да има ефект.

Ако трябваше да правя кампания за насърчаване на раждаемостта, щях да тръгна от основното:

Трябва да има добри условия, а хората сами ще си решат кога какво по колко пъти да правят. И щях да мина в детайли по „да има добри условия“. Като например:

1. Добре е да има нормални тротоари, за да може човек да се движи с количка бързо и лесно.
2. Добре е да има много паркинги, за да не са принудени колите да спират по тротоарите.
3. Добре е градския транспорт да е направен удобен за колички.
4. Добре е всички сгради, частни или обществени, да са достъпни с колички.
5. Добре е да има навреме лекарства, за да не умират деца.
6. Добре е да има нормални процедури в здравната система, за да се лекуват децата бързо и ефикасно.
7. Добре е да има специален Фонд за лечение на деца.
8. Добре е да има реформа в системата на Бърза помощ.
9. Добре е болниците да са чисти и приветливи, а не да приличат на затвори от Третия свят.
10. Добре е да има сигурност в болниците, а не всеки пиян кретен да тормози безнаказано всички.
11. Добре е хората да имат нормални доходи, за да имат нормален живот, а и да знаят за какво отиват данъците им в размер на около 30%.
12. Добре е да няма драми със записване в детски градини.
13. Добре е да няма драми със записвания в училища.
14. Добре е децата да се чувстват сигурни в училищата и да могат да се учат спокойно.
15. Добре е да има условия всички деца да се чувстват прекрасно и приети. Включително децата със специални потребности.
16. Добре е да имаме поне един университет на достатъчно добро ниво.
17. Добре е органите на властта да се научат как да реагират адекватно на сигнали за домашно насилие.
18. Добре е да има достатъчно центрове за приютяване на жертви на домашно насилие.
19. Добре е да има добър механизъм за събиране на издръжка от родител, който се отказва от детето.
20. Добре е бабите и дядовците да се чувстват защитени в къщите си.
21. Добре е да не се налага родителите да търсят прехрана в чужбина и да оставят децата за отглеждане на баба и дядо.

Мога да продължавам още много. Това е само една малка извадка от темите, които стоят пред всяко едно семейство. А много родители със сигурност могат да добавят още хиляди…

Това щях да направя като ядро на кампанията. Това е основната тема. Чак след това биха дошли фриволни шегички за тигани, чашки, яйца на очи и други подобни...

Защото иначе е подмяна на темата. И проста манипулация с лъжа за прости решения.

Но това ще съм аз. Малко олд-скул. Търсещ смисъл и съдържание. Търсещ ядро, на което да се стъпи. Търсещ устойчиво решение, което да промени нагласи за дълго време.

Явно не ги разбирам модерните тенденции. Но се радвам за това…

*Коментарът на Любомир Аламанов публикуваме от страницата му във Фейсбук

Още от Общество