Какъв е този нескопосан избор за реклама на българския туризъм?

Какъв е този нескопосан избор за реклама на българския туризъм?

Туроператори недоумяват по какви критерии са били избрани телевизионните канали, които да рекламират българския туризъм в Европа. През БНР в неделя представителят на туроператорска фирма Валентин Йосифов определи като безразсъден изборът къде да се рекламира нашия туризъм. Той се усъмни и в критериите за подбор на фирмата - изпълнител.

Според съобщението на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма от края на август, договорено е тръгването на масирана туристическа реклама по излъчваните в цяла Европа телевизионни канали "Ивроспорт", "Евронюз", Нешънъл джиографик" и "Дискавъри чанъл". За този пакет от реклами държавата плаща 7.5 млн. лв. и се надява те да повишат посещаемостта на страната като туристическа дестинация с 4-5%.

"Нашите туристи не идват от цял свят. Те идват от основните ни дестинации, а това са Румъния, Германия, скандинавските страни и Великобритания. Ние сме държава на семейния туризъм", отбеляза Йосифов.

"И в семействата с деца, и в семействата изобщо има изследвания, където се казва, че 80 процента от решенията къде да се отиде на почивка, се вземат от жената в семейството. Аз познавам лично много малко жени в Западна Европа, които гледат "Евроспорт", "Евронюз", "Нешънъл джиографик" и, какво беше другото, "Дискавъри", аргументира се представителят на бранша защо смята за неудачен изборът на каналите.

Заместник-министърът на икономиката и туризма Иво Маринов отговори, че изпълнението на телевизионната реклама по четирите световни канала е по вече наследени договори.

"Каналите, по които се излъчват тези клипове, са избрани на база проучване и те са записани в програмния афиш към самия проект. Парите, които се дават по тази програма, са само за излъчване, а не за самите клипове, но заедно със самите клипове обществената поръчка за тяхното изработване, плащането авансово 60 процента за тяхното изработване, това се е случило през 2008 година.", прехвърли на предишните управляващи проблема Иво Маринов.

Проектът за рекламиране на България по изброените канали вече срещна много критики в страната както за качеството на рекламните клипове, така и за тяхната ефективност.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Защо главният прокурор пита КС за имунитета на президента?