Какво одобри транспортната комисия на ЕП по пакета "Мобилност"

Росен Желязков присъства на гласуването на оспорваните от българските превозвачи промени

Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент (ЕП) одобри на заседанието си в четвъртък измененията, свързани с каботажа и измамите в автомобилния транспорт, но отхвърли тези за почивката на шофьорите и командироването. Това съобщиха от представителството на ЕП в София.

Евродепутатите искат фирмите да имат право да извършват неограничен брой доставки в други държави на ЕС в рамките на 3 дни след трансгранична доставка. Сегашните правила позволяват три операции в рамките на 7 дни.

С цел предотвратяване на непрекъснатия каботаж след този период няма да бъде позволено на камионите да извършват нови каботажни операции в същата държава в рамките на два дни и половина, след като са се върнали в държавата, където е седалището им.

Камионите ще трябва да извършват товаренето и разтоварването веднъж на четири седмици в държавата членка, в която са регистрирани, приеха евродепутатите.

С цел решаване на проблема с т.нар. фирми "пощенски кутии", дружествата за автомобилен превоз ще трябва да предоставят доказателства за извършване на значителна дейност в държавата членка, в която са регистрирани.

Поради увеличаването на броя фирми, които използват леки търговски превозни средства,  евродепутатите предлагат използващите лекотоварни автомобили над 2.4 тона за международен превоз също да следват правилата на ЕС за достъп до професията на автомобилен превозвач. По този начин ще се избегне изкривяване на пазара, смятат евродепутатите.

Комисията по транспорт реши още електронните документи и цифровите технологии да се използват по-ефективно. Целта е да се облекчи тежестта над шофьорите и да се намали времето за проверка на пътищата. За да се постигне това националните власти трябва да засилят трансграничното сътрудничество. Така ще помогнат за идентифицирането и насочването към компании с лоша история. В същото време ще се намали броят на случайните проверки на операторите, които спазват закона.

Членовете на Комисията по транспорт искат също така държавите членки да предвидят санкции срещу изпращачи, спедитори, изпълнители и подизпълнители, когато те знаят или трябва да знаят, че транспортните оператори нарушават закона.

Комисията по транспорт в Европарламента прие измененията по докладите за каботажа и достъпа до професията на автомобилен превозвач с 27 гласа "за" срещу 21 гласа "против". Те обаче отхвърлиха внесените промени по докладите относно времето за почивка на шофьорите и за командированете им.

Координаторите на Комисията по транспорт ще обсъдят следващите стъпки по трите предложения от първи пакет "Мобилност" на следващата среща на координаторите, е посочено в съобщението на ЕП. Не е ясно кога ще се състои тя.

Още по темата
Още от Бизнес

Кой трябва да оглавява листата на БСП за евроизборите?