Калифорния разследва "Фейсбук" заради защитата на личните данни

Калифорния разследва "Фейсбук" заради защитата на личните данни

Главният прокурор на щата Калифорния Хaвиер Бесера разследва социалната мрежа "Фейсбук" от 2018 година заради практиките ѝ по съхранението на личните данни, предадоха световните агенции.

"За година и половина поискахме на седем пъти да получим документи и отговори от страна на "Фейсбук", каза Хавиер Бесера.

Той допълни, че отговорът от страна на социалната мрежа е бил до голяма степен неуместен и така се стигнало до сезирането на правосъдието.

Американският щат започна да се интересува от "Фейсбук" през пролетта на 2018 г. след разкритията от скандала с "Кембридж Аналитика". Това е британската компания, която е събирала данните на 87 милиона потребители на социалната мрежа, за да води кампании за политическа манипулация, по-специално в САЩ по време на президентските избори през 2016 г.

През 2018 г. Калифорния изпрати до "Фейсбук" първа серия от въпроси и искания, на които групата е отговорила бавно в продължение на година, но без да предостави нужните документи.

През юни 2019 г. щатът е отправил втора серия от въпроси относно практиките на мрежата за достъпа до данни на потребителите от страна на трети приложения (тези, които предлагат на потребителите да се свържат с тях чрез акаунта си във "Фейсбук").

Вицепрезидентът на "Фейсбук" Уил Касълбъри заяви, че социалната мрежа е предоставила хиляди страници писмени отговори и стотици хиляди документи на щата Калифорния в рамките на неговото разследване.

Същевременно неправителствената организация "Аваз" предупреди, че в последните три месеца политическата дезинформация във "Фейсбук" се е увеличила, година преди президентските избори в САЩ, предаде Франс прес.

В доклад организацията предупреждава, че изборите догодина са изложени на опасност от вълна от фалшиви новини, която може да е още по-голяма в сравнение с 2016 г.

Само тази година в САЩ фалшиви политически новини са били разглеждани 158 милиона пъти във "Фейсбук".

"Милиони и милиони американци виждат и споделят политически информации, които са очевидно фалшиви. А дори не сме все още 2020 г.", се казва в доклада.

Още от Бизнес