Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Камерите на АПИ да следят и за нарушения на пътя предлага "Демократична България"

5 коментара
Камерите на АПИ да следят и за нарушения на пътя предлага "Демократична България"

Камерите на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), които в момента следят единствено трафика, да следят и за нарушения на пътя. Това предлага "Демократична България" с промени в Закона за пътищата.

"Целта ни е тези 300 камери из страната да се използват и за повишаване на безопасността на пътя. Те могат да следят и за нарушения като превишена скорост, неправилно изпреварване, преминаване на червено", коментра вносителят на законопроекта Ивайло Мирчев.

Промените предвиждат камерите да се използват за отчитане на средна скорост, в случай че отговарят на изискванията на Закона за движение по пътищата.

Законопроектът регламентира, че достъп до данните от камерите на АПИ ще имат и служители в МВР, прокуратурата, следствието и ДАНС за нуждите на наказателното производство. Институцията, която съхранява данните остава АПИ.

Допълнително законопроектът регламентира достъпа до информацията, която събират камерите на АПИ. В момента липсва правна регламентация за тях. Сега достъп до събраните от АПИ лични данни имат различни администрации, като обработката се извършва по реда на заповед на председателя на Управителния съвет на АПИ.

"Сега действащите практики могат да бъдат разгледани като масово следене на граждани, което противоречи на чл. 32, ал. 2 от Конституцията", се казва в мотивите към законопроекта. За това се предлага въвеждането на конкретни изисквания за достъп до данните от трафичните камери.

Предложените промени предвиждат собственикът на пътното превозно средство да бъде задължително уведомен, че за него са искани данни. Освен това при всеки достъп трябва да има одитна следа, включително за основанието и извършилото достъпа длъжностно лице.

Предлага се още ограничаване на периода на съхранение на регистрационните номера, както и те да бъдат съхранявани криптографски трансформиран вид - както се съхраняват пароли, с цел допълнителна защита срещу злоупотреби.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. jivka65
    #5

    ДБ предлага ли, предлага. И така вече колко време. И кво, нищо. Тая партия е една говорилня и нищо повече.

  2. Becko
    #4

    На пръв поглед това е едно разумно предложение, но само при нормална организация на движението, а такава няма. Ще дам пример с четирилентовата отсечка с разделителна мантинела Бургас - Созопол, която по безопасност се доближава до магистрала /липсва само аварийна лента/ и може да се шофира поне със 100 км/ч, но ограничението по нея е до 80 км/ч, което е дори под стандартните 90 км/ч за двулентовите пътища без разделителна мантинела!?

  3. roser
    #3
    Отговор на коментар #2

    Само дето не позна. Камерите ИМАТ такава възможност, но по друг технически начин.Ако в населено място ограничението е 50км/ч и има поставени камери на входа и изхода, повече от елементарно е да се изчисли на база времето за преминаване, каква е била средната скорост, а от там и да се направи обоснованото заключение дали си бил в нарушение или не. Същото е елементарно за прилагане и по междуградските пътища, а да не говорим, че го има и на някои от новоремонтираните тунели около София.

  4. Коментарът е изтрит в 17:36 на 24 януари 2024 от автора.
    #2
  5. Honest John
    #1

    Предлагам също така, трафичните камери да снимат за лоши пътища, криещи се полицаи, некачествени горива и дизели без катализатори и ДПФ филтри.Не напоследно място - Всяка камера трябва да бъде обозначена предварително с пътна маркировка, както и да бъде боядисана в сигнално жълто (както е в Англия.Всеки договор има както права така и задължения. Това, което се предлага предвижда само задължения но не и права! Правото на добри пътища, качествени горива, некорумпирана полиция. Адекватни пътни знаци и ограничения.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.