Камионите длъжни да орежат с близо 1/3 въглеродните си емисии

Камионите длъжни да орежат с близо 1/3 въглеродните си емисии

Тежкотоварните камиони в Европа също ще трябва да намалят изхвърляните въглеродни емисии с 30 процента до 2030 г. За това се споразумяха европейските институции късно вечерта в понеделник, вкарвайки за пръв път този вид транспорт в ограниченията, чиято цел е намаляване на замърсяването на въздуха  и борбата с климатичните промени.

"Европа е световен шампион в производството на най-добрите камиони и автобуси. С тава споразумение сме заложили реалистични цели за производителите в процеса на трансформация към ниски емисии в транспортния сектор ", казва Кристофер Феллнер, водещ евродепутат от групата на ЕНП по случая, цитиран от пресцентъра на политическата сила.

В него се посочва, че целта на групата на ЕНП е да постигне споразумение, което защитава околната среда и същевременно запазва конкурентоспособността на европейските производители. "Ако искаме да спечелим борбата срещу изменението на климата, Европа трябва да генерира политики, които да вдъхновяват хората да ги следват. Не можем насила да постигнем иновация, както се опитваме да направим с тази сделка, поставяйки производствени цели на предприятията. Безпокоя се, че нараняваме конкурентоспособността и та ка малцина ще бъдат вдъхновени да следват нашия пример ”, добавя Фелнер.

Камионите пренасят около 70% от превозваните товари по суша и са от решаващо значение за развитието на търговията в Европа. Въпреки това, дори това необходимо транспортиране води до емисии. Тежкотоварните превозни средства представляват 6% от общите емисии на ЕС, посочва се в съобщението.

"Ограничаването на емисиите от транспортирането е от съществено значение, ако искаме да постигнем целта на ЕС за намаляване на емисиите с 40% до 2030 г. и да изпълним ангажиментите на Европа към Парижкото споразумение за климата", каза в заключение Кростофер Феленер.

Споделяне

Още по темата

Още от Greenpool

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?