Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Камионите над 12 тона няма да плащат такси за магистрала "Тракия""

0 коментара

Концесионерът на автомагистрала "Тракия" няма да събира такси от тежкотоварните автомобили с тегло над 12 тона. Това реши кабинетът в петък, когато бе обсъден проектодоговора за отдаването на аутобана на българо-португалския консорциум, определен с решение на Министерски съвет без търг.

По този начин България ще избегне нарушаването на директива 99/62 на Европейския парламент и на Съвета на Европа от 17 юни 1999 г. относно заплащането на такси от товарни автомобили за използване на определени инфраструктури. Както Mediapool писа в началото на седмицата, тя не допуска едновременното прилагане на винетната и тол-системата.

Държавата е разрешила казуса, на който ЕК ѝ обърна внимание, като отменя заплащането на магистралните такси от 12-тонните камиони. Концесионерът - "Автомагистрала Тракия" АД, обаче ще получи компенсация от хазната за пропуснатите приходи. Условията и редът, по които концесионерът ще получи заместващо плащане за таксите на тежкотоварните автомобили, ще бъдат определени в договора с него, посочиха от правителствената пресслужба.

Фактически, за да няма проблеми с ЕК, държавата натоварва данъкоплатците с още парични компенсации за публично-частното дружество. Вече бе предвидено на концесионера на магистрала "Тракия" да се доплаща разликата между приходите, които ще получава от магистралните такси, и планираните постъпления от прогнозния трафик от 20 хиляди автомобила. В момента пътя ползват около 8-10 000 превозни средства. За останалите таксите ще плаща хазната.

Министерският съвет реши и да удължи срока за подписване на концесионния договор с българо-португарския консорциум до произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията дали е налице държавна помощ при финансирането на инвестиционния проект, чиято стойност от 717 млн. евро скандализира парламента. Според досеташното решение на МС за концесията на пътя Калотина-Софийски околовръстен път /Северна дъга/-Оризово-Стара Загора-Нова Загора-Ямбол-Карнобат-Бургас, парафирането на договора трябваше да стане до 15 февруари. От Министерството на регионалното развитие и благоустойството, по чието искане е заведена преписката в антомонополната комисия, обаче искат да са сигурни, че няма да си имат нови неприятности с Европейската комисия за концесията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.