Камионите над 12 тона няма да плащат такси за магистрала "Тракия"

Концесионерът на автомагистрала "Тракия" няма да събира такси от тежкотоварните автомобили с тегло над 12 тона. Това реши кабинетът в петък, когато бе обсъден проектодоговора за отдаването на аутобана на българо-португалския консорциум, определен с решение на Министерски съвет без търг.

По този начин България ще избегне нарушаването на директива 99/62 на Европейския парламент и на Съвета на Европа от 17 юни 1999 г. относно заплащането на такси от товарни автомобили за използване на определени инфраструктури. Както Mediapool писа в началото на седмицата, тя не допуска едновременното прилагане на винетната и тол-системата.

Държавата е разрешила казуса, на който ЕК ѝ обърна внимание, като отменя заплащането на магистралните такси от 12-тонните камиони. Концесионерът - "Автомагистрала Тракия" АД, обаче ще получи компенсация от хазната за пропуснатите приходи. Условията и редът, по които концесионерът ще получи заместващо плащане за таксите на тежкотоварните автомобили, ще бъдат определени в договора с него, посочиха от правителствената пресслужба.

Фактически, за да няма проблеми с ЕК, държавата натоварва данъкоплатците с още парични компенсации за публично-частното дружество. Вече бе предвидено на концесионера на магистрала "Тракия" да се доплаща разликата между приходите, които ще получава от магистралните такси, и планираните постъпления от прогнозния трафик от 20 хиляди автомобила. В момента пътя ползват около 8-10 000 превозни средства. За останалите таксите ще плаща хазната.

Министерският съвет реши и да удължи срока за подписване на концесионния договор с българо-португарския консорциум до произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията дали е налице държавна помощ при финансирането на инвестиционния проект, чиято стойност от 717 млн. евро скандализира парламента. Според досеташното решение на МС за концесията на пътя Калотина-Софийски околовръстен път /Северна дъга/-Оризово-Стара Загора-Нова Загора-Ямбол-Карнобат-Бургас, парафирането на договора трябваше да стане до 15 февруари. От Министерството на регионалното развитие и благоустойството, по чието искане е заведена преписката в антомонополната комисия, обаче искат да са сигурни, че няма да си имат нови неприятности с Европейската комисия за концесията.

Споделяне
Още от Бизнес