Целта на най-голямата гръцка строителна компания "Актор", която е и най-вероятният изпълнител на отсечка от магистрала "Тракия", е да получи инфраструктурни концесии у нас. Това стана ясно на първото представяне пред българските медии в четвъртък на ръководството на компанията, която държи близо половината (45%) от строителния пазар в Гърция. Във вторник от агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха, че я класират на първо място в търга за Лот 3 (Нова Загора – Ямбол) на "Тракия" с цена на изпълнението 111.644 млн. лева без ДДС.
Интересите ни в България са свързани предимно с концесии и изграждането на инфраструктура, заяви директорът на "Актор" за Балканите и Русия Николас Хаджитеодосиу. Той обясни, че 70% от магистралите на концесия в Гърция се държат от "Актор" и това е причината тежката криза в страната да не се отразява на компанията. И в криза хората се движат и плащат пътни такси, каза той и допълни, че приходите им са гарантирани.
″Ако стартира концесионна процедура за магистрала "Черно море", естествено, че имаме интерес, това ще е продължение на работата ни с Лот 3 на "Тракия". Освен за "Черно море", концесионер най-вероятно ще се търси и за магистрала "Хемус".
″Ние разглеждаме концесиите като инвестиционен продукт, а не като строителен проект, когато видим условията на планираните от българското правителство концесии на пристанища, летища и гари, ще решим дали да участваме″, каза още Хаджитеодосиу.
За изграждането на 35.7 километровата отсечка от Нова Загора до Ямбол "Актор" не възнамерява да наема български подизпълнители. Работниците и материалите обаче ще са местни. В момента компанията има екип от около 900 души и ще наеме още 1000, каза Хаджитеодосиу. Не искаме български подизпълнители, защото искаме изцяло да контролираме строителния процес. Така работим навсякъде и затова винаги изпълняваме сроковете. Крайният срок за изграждането на Лот 3 на "Тракия" е 25 месеца, но от "Актор" смятат, че могат да я завършат предсрочно.
Офертата на "Актор" за Лот 3 – 111.644 млн. лв., се различаваше драстично от офертата им за Лот 2 – 292.1 млн. лв., при положение, че разликата в трасетата и условията на конкурса са малки. Хаджитеодосиу обясни това с малкия срок, който са имали, за да се подготвят за първия търг. Имахме много повече време за подготовка и проучване на терена на Лот 3, така че да сме по-конкурентоспособни, каза Хаджитеодосиу. Той отказа да посочи каква е заложената печалба в офертата. Строили сме и по-евтини магистрали, казаха от компанията и дадоха за пример равнинните участъци на "Виа Егнатия", но не назоваха цената за километър. "Актор" участва в търга и за Лот 4 на "Тракия".
Строителното дружество е на българския пазар от 2007 г. "Актор" има два проекта у нас – за реконструкцията на Пловдивската опера, който още не е завършен, и за изграждането на две нови инсталации в комбината "Лукойл Нефтохим″ - Бургас. Те бяха официално открити преди месец от премиера Бойко Борисов.
В Гърция компанията е строила голяма част от олимпийските съоръжения, включително и олимпийския стадион в Атина, части от магистрала "Виа Егнатия", сградата на гръцката национална банка, станция на метрото, магазини на "Икеа" и "Карфур" и много други. Управлява енергийни проекти, пречиствателни станции, има и златна мина в Халкидики.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
postroil nad 100!
Purvo durzhavata doi grazhdanite i subira danuci (ili vzema na zaem za izgrazhdaneto na proekta sled koeto go izplashta sus subranite danuci), za da stroi infrastrukturni proekti. Gurcite, kato stari selski tarikati uzhkim specheliha turga zashtoto uzhkim predlozhiha nai-niska cena. Sega v posledstvie razbirame, che kato chast ot "zdelkata" pak stava duma da se praviat tolove i da se subirat pari ot vseki Bulgarin, koito polzva magistralite.Ako tozi pladneshki obir go pozvoli Boiko si vzemam obratno …
vsichko polozhitelno, koeto sum kazal za tova pravitelstvo. Takava zdelka si e chista izmama i e v direkten ushturb na vseki edin Bulgarin. Ili ima postroen put, koito mozhe da se polzva bez drugi uslovia i razhodi, ili niama. Bulgarina vednuzh plashta danuci, za da finansira magistralata, i posle vtori put shte pulni gushite na Gurcite za upotrebata na sushtite putishta. Ako toia rezil e taka, ustavka na vsichki svurzani po niakakuv nachin s udobrenieto na tozi izpulnitel. Vsichki sa korumpirani.Ne mozhe da ima razvita durzhava i razvivashta se ikonomika kogato infrastrukturata e luks za obiknovenia Bulgarin. Pak nekadurnost i posredstvenost bez pogled vurhu niakakuv dulgosrochen plan za izlizane ot dupkata - ot toka, do gorivata do putnata sistema.
Утре пак ще ни заобясняват, че 40 лева от София до Бургас е нормална такса.
те даряват..