Кандидатите да строят метрото до летището са 15

С две различни фирми Валентин Трашлиев играе за два участъка

Кандидатите да строят метрото до летището са 15

Кандидатите да строят метрото от бул.”Цариградско шосе” до летище “София” са 15, стана ясно при отварянето на офертите в понеделник. Обществената поръчка е разделена на три позиции. Компаниите имат право да участват само по една от тях. Валентин Трашлиев, който участва в управлението на две различни фирми - “Адвал” и “Стройинжект”, участва за двете подземни отсечки.

Участъкът на метрото от бул.”Цариградско шосе” до летище “София” ще е дълъг близо 5 км, с четири метростанции. Финансирането е по оперативна програма “Транспорт”, която дава безвъзмездно 274 млн. лв.

Планира се договорите с бъдещите победители да бъдат подписани най-късно до края на май, ако няма обжалвания на процедурата. Срокът за строителството на отсечката е 28 месеца, което означава, че най-късно в края на 2014 г. метрото ще стигне до летището.

Още преди да е ясно кой печели поръчките в строителния бранша вече се говори, че фаворитите по трите позиции са ясни. Най-ниската цена е критерият за възлагане на поръчката, съгласно тръжните условия.

Най-малко кандидати по първа позиция

Най-малко са кандидатите по първа позиция - от бул.”Цариградско шосе” до 20 метростанция – трима. Единият е управляваната от Валентин Трашлиев компания “Адвал” АД. Другият е обединение “Станилов – Метропроект”, в което влизат българската компания “Станилов” и чешката “Метропроект”. Последният кандидат е обединение “Геометро – 20”, в което влизат компаниите на Цоло Вутов “Геотехмин” и “Геострой”.  "Геотехмин" заедно с италианската "Униеко" строят депото за отпадъци за новия завод за боклука на София.

Отсечката ще се изгражда под земята и е с дължината 1046 м. Бъдещият строител ще трябва да изгради и една метростанция.

Няма посочена индикативна стойност на участъка. Гаранцията за участие е 500 хил. лв.

Петима се състезават по втора позиция

Най-скъпият участък е втора позиция – от 20 метростанция до ул.”Поручик Неделчо Бончев”. Строителството е подземно, като отсечката е дълга 1825 метра. Гаранцията за участие е 700 хил. лв.

Австрийската “Порр”, турската “Доуш” и “Стройинжект”, в чието ръководство е Валентин Трашлиев, участват самостоятелно. Останалите двама кандидата са обединение “Метро Дружба” и “Метро Билд 2012”. В “Метро Билд 2012” влизат “Джи Пи Груп”, която беше създадена за строителството на бензиностанциите на “Лукойл” и “Биас М” на Маньо Манев.

През 2010 г. “Джи Пи Груп” заедно със пловдивската “Сиенит” чрез обединението "Метро билд 2010" спечелиха участък от строителството на метрото от “Обеля” до ул.”Бели Дунав”, което строят в момента.

Най-много кандидати по трета позиция

Най-голям интерес предизвика третата позиция – строителството на близо двата километра над земята от ул.”Поручик Неделчо Бончев” до летище “София”, заедно с две метростанции. Кандидатите са седем. Гаранцията за участие е 600 хил. лв.

В наддаването участват “Главболгарстрой” на Симеон Пешов и контролирани от Николай Михайлов компании обединени в “Метро София”. Самостоятелно оферта подаде и “Аргогруп Екзакт”, която е собственост на Атанас и Миглена Апостолови, според регистъра Дакси.

Пет италиански фирми и българската “Хидрострой П” са обединени в “Метро Конструкциони 2012”.Водещ партньор в сдружението е италианската СМВ. В него участват още италианската “Униеко”, която строи депото към завода за отпадъци на София.

Оферта подаде и българското обединение “Метро Сифер”, в което влизат полвидвската “Сиенит” и “Архитект Серафимов”. Кандидат е и обединението “Метро Монолит”, в което влизат “Монолит София” и “Монолит” АД.

Последният участник е “Хидрострой – Мостовик 2012”, в което влизат българската “Хидрострой” и руската “Мостовик”.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?