Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кандидатите да строят метрото до летището са 15

С две различни фирми Валентин Трашлиев играе за два участъка

6 коментара
Кандидатите да строят метрото до летището са 15

Кандидатите да строят метрото от бул.”Цариградско шосе” до летище “София” са 15, стана ясно при отварянето на офертите в понеделник. Обществената поръчка е разделена на три позиции. Компаниите имат право да участват само по една от тях. Валентин Трашлиев, който участва в управлението на две различни фирми - “Адвал” и “Стройинжект”, участва за двете подземни отсечки.

Участъкът на метрото от бул.”Цариградско шосе” до летище “София” ще е дълъг близо 5 км, с четири метростанции. Финансирането е по оперативна програма “Транспорт”, която дава безвъзмездно 274 млн. лв.

Планира се договорите с бъдещите победители да бъдат подписани най-късно до края на май, ако няма обжалвания на процедурата. Срокът за строителството на отсечката е 28 месеца, което означава, че най-късно в края на 2014 г. метрото ще стигне до летището.

Още преди да е ясно кой печели поръчките в строителния бранша вече се говори, че фаворитите по трите позиции са ясни. Най-ниската цена е критерият за възлагане на поръчката, съгласно тръжните условия.

Най-малко кандидати по първа позиция

Най-малко са кандидатите по първа позиция - от бул.”Цариградско шосе” до 20 метростанция – трима. Единият е управляваната от Валентин Трашлиев компания “Адвал” АД. Другият е обединение “Станилов – Метропроект”, в което влизат българската компания “Станилов” и чешката “Метропроект”. Последният кандидат е обединение “Геометро – 20”, в което влизат компаниите на Цоло Вутов “Геотехмин” и “Геострой”.  "Геотехмин" заедно с италианската "Униеко" строят депото за отпадъци за новия завод за боклука на София.

Отсечката ще се изгражда под земята и е с дължината 1046 м. Бъдещият строител ще трябва да изгради и една метростанция.

Няма посочена индикативна стойност на участъка. Гаранцията за участие е 500 хил. лв.

Петима се състезават по втора позиция

Най-скъпият участък е втора позиция – от 20 метростанция до ул.”Поручик Неделчо Бончев”. Строителството е подземно, като отсечката е дълга 1825 метра. Гаранцията за участие е 700 хил. лв.

Австрийската “Порр”, турската “Доуш” и “Стройинжект”, в чието ръководство е Валентин Трашлиев, участват самостоятелно. Останалите двама кандидата са обединение “Метро Дружба” и “Метро Билд 2012”. В “Метро Билд 2012” влизат “Джи Пи Груп”, която беше създадена за строителството на бензиностанциите на “Лукойл” и “Биас М” на Маньо Манев.

През 2010 г. “Джи Пи Груп” заедно със пловдивската “Сиенит” чрез обединението "Метро билд 2010" спечелиха участък от строителството на метрото от “Обеля” до ул.”Бели Дунав”, което строят в момента.

Най-много кандидати по трета позиция

Най-голям интерес предизвика третата позиция – строителството на близо двата километра над земята от ул.”Поручик Неделчо Бончев” до летище “София”, заедно с две метростанции. Кандидатите са седем. Гаранцията за участие е 600 хил. лв.

В наддаването участват “Главболгарстрой” на Симеон Пешов и контролирани от Николай Михайлов компании обединени в “Метро София”. Самостоятелно оферта подаде и “Аргогруп Екзакт”, която е собственост на Атанас и Миглена Апостолови, според регистъра Дакси.

Пет италиански фирми и българската “Хидрострой П” са обединени в “Метро Конструкциони 2012”.Водещ партньор в сдружението е италианската СМВ. В него участват още италианската “Униеко”, която строи депото към завода за отпадъци на София.

Оферта подаде и българското обединение “Метро Сифер”, в което влизат полвидвската “Сиенит” и “Архитект Серафимов”. Кандидат е и обединението “Метро Монолит”, в което влизат “Монолит София” и “Монолит” АД.

Последният участник е “Хидрострой – Мостовик 2012”, в което влизат българската “Хидрострой” и руската “Мостовик”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #6
  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #5
  3. Анонимен
    #4

    до 2 Хич не си прав. №1 казва, че вече никой не се вози с метрото - направете си трамвай до Младост 4.

  4. Анонимен
    #3

    до 1 А броят на каруците увеличил ли се е? Щом си рекъл, че метрото е боклук работа да взема да си купя кон.

  5. Анонимен
    #2

    A нали се сщате какъв нечуват пътнико поток ще има от и до летището... Вместо да направят отсечката до Младост 2 3 4 с бизнес парка, тия малоумници пресметнаха че няма да са толкова дълго на власт и се втурнаха на сигурното. По тази отсечка щеше да има по 500 000 човека на ден! А като се зане колко запушен квартал е младост, то е ясно какво облекчение щеше да е това за живеещите там. Ама не би, по-добре ние нъли да си вземем сухото (че то е наше по право след като сле милиционери на власт), а хората да го дуфат.

  6. Анонимен
    #1

    Боко не трябва ли първо да обяви от къде ще внася пътници за метрото. По данни на статистиката през 2011 г. броят на ползващите метрото е намалял значително, докато тези на трамвайте и тролейте се е увиличил, макар и не толкова значително. Както по магистралите, така и по метрото остават да се возят все по-малко хора. Накрая ще остане само Тиквешкия воевода с'Каската и неговата банда Тикви!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.